Učivo:

Čj - Učivo - středa 1. 4. (Dú na 1. 4. - 3. 4.)

Úvodem pochvala těm, kdo už mají na AlfBooku hotový test z vyjmenovaných slov, Kdo nemá, budu ho kontaktovat, nebojte :o). Takže opakujeme a procvičujeme časování sloves. Pracovní sešit str. 19, učebnice str. 30 ústně.  Do pátku 3. 4. si udělejte  v AlfBooku test "Slovesa".  Všiml jsem si, že někteří už ho mají a dobře :o). Pro procvičování můžete používat odkazy, které uvádím níže, ale není to podmínkou. Ani v pracovním sešitě Taktik záměrně neuvádím strany pro procvičování - naleznete podle učiva v obsahu, ale není to povinné - jde jen o nabídku k procvičování.

Našel jsem jednu paní učitelku na YouTube, která nahrála opakování sloves, tak si to s ní zopakujte a procvičte: :o)

https://www.youtube.com/watch?v=1qBQhycQSEM

https://www.youtube.com/watch?v=AmR9Wmyr_Mo

M - Učivo - (Dú v matematice jen připomínám v PS do str. 13, Uč do str. 23 trvá do pátku 3. 4.) Také vás chci informovat, že máte novou paní učitelku na M a Čs. Paní uč. Mrugalová odešla a na její místo nastoupila paní učitelka Jarolímková. 

Učivo - pondělí 30. 3. - středa 1. 4. (tento týden si zatím rozvrhneme jen do středy)...

Chválím vás za zpracování testu "Opakování 3. tř." je vidět, že jste se s AlfBookem skamarádili :o). Když nebudete s testem spokojeni, máte možnost ho udělat znovu. Pro tento týden si dáme za úkol do středy test na "Vyjmenovaná slova", abychom na ně nezapomněli :o).

Čj - učebnice str. 28 - 29, kromě časování sloves v přítomném a budoucím čase si přidáme i čas minulý. PS str. 17 a 18.

Nezapomeňte na konzultační hodiny, kdo by měl problém s vysvětlením konkrétní látky, může zavolat vždy ve středu v době od 9.00 hod. do 12:00 hod. na můj tel. 777 666 474.

procvičujte na:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/slovesa/slovesa.htm

Je možné si dělat i cvičení na: https://interaktivita.etaktik.cz/book/88.1

https://interaktivita.etaktik.cz/book/85.1

Přístupové jméno je: Augustin.Kur@seznam.cz Přístupové heslo je: sesit4447, po pravé straně jsou i cvičení s bonusy

 

AJ- 30.3. - K. Špínová - těm, co se mi ozvali, jsem poslala cvičení e-mailem. Mail na mne - spinova.anglictina.zs@seznam.cz

V alfbooku udělejte v HAPPY STREET cvičení UNIT 4 - Are they monkeys (pozor jsou tam ke konci otázky 3 otázky, které jsme ještě spolu neprocvičovali - tak nebuďte smutní, pokud nebudete mít odpověď správně. Jsou to otázky na porovnávání - bude probírat později. Bohužel tyto otázky, nemohu ze cvičení sama odebrat.)

ANGLIČTINA - p. uč. Kadlecová

3. týden doma - 30. 3. - 3. 4.

Napište si nová slovíčka U 21 v pracovním sešitě na str. 66. Slovíčka si nejdřív přečtěte nahlas a pak pečlivě opište po řádcích (nikdo už nepíše po sloupečcích!!!) Dále WB 44/1, 2, 3. PB 44/1, 2 zkoušejte si číst několikrát nahlas. 

AlfBook: Slovní zásoba  Zelenina 1 - nezapomeňte mít zapnutý zvuk a opakovat slovíčka nahlas.

IK

 

 

ANGLIČTINA - p.uč. Kadlecová - pátek = kontrola

Moc ráda CHVÁLÍM většinu z vás. Správně jste pochopili zadaná cvičení a většinou se vám povedlo správně odpovědět. Mrzí mě, že jsem nenašla splněná domácí procvičování od Lucky a Veroniky, připojte se také k nám. V neděli odpoledne vám pošlu další cvičení na příští týden. Pokud máte nějaké dotazy, moje e-mailová adresa je boirko2@volny.cz.  

OPRAVDU JSTE MI UDĚLALI VELKOU RADOST, JSTE ŠIKULOVÉ.

IK

 

Přírodověda na týden od 30. do 3.4.

Pokračujte v kapitole Příroda na jaře - Ekosystém potok a řeka na str. 58-60 a zaměřte se na informace v rámečku "ZAPAMATUJ SI" na str. 60.

Vlastivěda - dějepis na týden od 30. do 3.4.

Na str. 20 na vás čeká Výprava za poznáním - Velká Morava s opakováním. Pak dodělejte úkoly v pracovním sešitě na str. 10.

 

AJ - skupina K. Špínové - přihlaste se prosím do Alfbooku a v záložce Happy Street udělejte během čtvrtka a pátku - lekci 1 a 2 - je to pouze opakování.  Budu ráda, když mi na sebe pošlete kontakt, abych kromě cvičení v alfbooku, mohla případně posílat i cvičení ve formě dokumentů. e-mail na mne: spinova.anglictina.zs@seznam.cz

Připomínám, že jsem pro žáky vytvořila tyto kvízi - ještě neudělali všichni - zkuste si ho projít - https://kahoot.it/challenge/0462030?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1585224243599

a tento  https://kahoot.it/challenge/0682662?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1584821471249

M - Vypracování učiva matematiky si rozvolněte i do příštího týdne do pátku 3. dubna, ať to vše v pohodě stíháte a nezapomínejte si číst. :o) Dnes se mi nikdo při konzultačních hodinách neozval, tak předpokládám, že všemu rozumíte, kdyby ne, pište. :o)

Čj - Ahoj, musím pochválit Terku, Daníka T., Elenku, Anežku a Domču, že už mi poslali své emily. A co ostatní? Pojďte si dát termín, že mi své emaily pošlete nejpozději do pátku 27.3.

Již jste se zvládli přihlásit a okouknout AlfBook? Pojďme si dát také termín, že nejpozději do tohoto pátku zkusíte všichni test "Opakování 3. třída." Kdo bude mít nějaký problém, pište na můj email kur.augustin@gmail.com. Nebo klidně pište jen tak, co vás zaujalo, nebo vám nešlo. Jinak Denisku a Kubu chválím, že už si tento test udělali. :o) Jinak až si budete vybírat své jméno v AlfBooku, tak se nelekněte, že nám přibyl nový žák, je to jen zkušební jméno, abych nemusel dělat zkušební testy pod vaším jménem, také se s programem teprve učím :o).

Přírodověda na týden od 23. do 27.3.

Přečtěte si kapitolu Příroda na jaře - Ekosystém potok a řeka na str. 56-57.

 

Vlastivěda - dějepis na týden od 23. do 27.3.

Přečtěte si kapitolu Velkomoravská říše str. 18-19 a zapamatuj si hlavně informace v rámečku "ZAPAMAZUJ SI" na str. 19. Dodělejte postupně i úkoly týkající se dané kapitoly v pracovním sešitě.

 

ANGLIČTINA - skupina Kadlecová  týden od 23. 3.

V učebnici na str. 43/4 si nahlas čtěte, opište si do malého sešitu a zapamatujte tyto výrazy. Budeme si pamatovat, že předložka OF se váže s 2. pádem (koho, čeho.)

AlfBook     Chit-Chat 1           Days and Months

Cvičení v AlfBooku jsou povinná, budu je v pátek ráno kontrolovat a budete podle nich hodnoceni, pracujte tedy soustředěně :-)!

 IK

 

 

Vážení rodiče a žáci,

pro možnost získání zpětné vazby zavádíme program  AlfBook,  ve kterém si žáci hravým způsobem opakují a upevňují vědomosti z probíraného učiva, učitel vidí výsledky svých žáků a rodič získává přehled o znalostech svých dětí. Přihlášení k testování lze přímo na http://www.alfbook.cz/.

Přihlášení žáka:

Na stránce: http://www.alfbook.cz/, žák zadá kód školy:    zsmsnovyknin, klikne na START, ve sloupci „žák“ vybere třídu, žáka a zadá heslo.  Dále už intuitivně na obrazovce s letadlem rozklikne ročník, vybere předmět, konkrétní učivo a políčkem start spouští test. Na konci testu žák získá informaci o úspěšnosti testu.

Jak to funguje:  https://programalf.com/alfbook/info/index_cz.html.

Testování slouží k získání informace, jak žák učivo zvládá a na co se ještě má v procvičování zaměřit, učitel pak výsledky testů využije pro potřeby klasifikace. Přístupová hesla rozešlu rodičům emailem, na koho nemám tak SMSkou. Pro potřeby komunikace ohledně učiva využívejte email kur.augustin@gmail.com, domluvíme si konzultační hodiny, kdo by měl problém s vysvětlením konkrétní látky, může zavolat vždy ve středu v době od 9.00 hod. do 12:00 hod. na můj tel. 777 666 474.

Dále milí žáci, nezapomínejte číst, teď než kdy jindy na to máte dostatek času :o). Založte si své emaily, aby email obsahoval pokud možno vaše příjmení a jméno (abych věděl, kdo mi to posílá). Můžete se mnou přes email komunikovat své dotazy, já mám možnost nahlížet do testů ALFa jak se připravujete a případně vám na email budu psát v čem se máte zlepšit, nebo ještě lépe, že jste výborní, jak vám to hezky jde :o).

S pozdravem A. Kůr

Učivo - Týden 23.3. - 27.3.

Čj - učebnice str. 26 - 27, naučit se časování sloves v přítomném a budoucím čase. PS str. 15 - 17. procvičujte na:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/slovesa/slovesa.htm

Je možné si dělat i cvičení na: https://interaktivita.etaktik.cz/book/88.1

https://interaktivita.etaktik.cz/book/85.1

Přístupové jméno je: Augustin.Kur@seznam.cz Přístupové heslo je: sesit4447, po pravé straně jsou i cvičení s bonusy

M - v matematice pokračujte v PS do str. 13, Uč do str. 23, na internetu si pod stejným loginem i heslem jako uvádím v Čj otevřete:

https://interaktivita.etaktik.cz/book/93.1, naleznete tam bonusy pro procvičování )např. daně v Římě :o).

 

21.3. - AJ - K. Špínová - zde je odkaz na další kvíz. Opakujeme can / can´t ( He can swim - Umí plavat, He can´t swim - Neumí plavat) + slovní zásobu (swim, cook, clim, catch a ball atd.). V kvízu je 11 otázek, otázky se posouvají na kliknutí  - NEXT (další). U některých otázek mají děti napsat, zda je tvrzení podle obrázku pravdivé, či ne. Měly by vědět z hodin, že TRUE znamená pravda a FALSE - nepravda.  https://kahoot.it/challenge/0682662?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1584821471249, Pozor quiz příští neděli zmizí. 

18.3. - AJ - K. Špínová 

přečtěte si článek o vlcích, který máte mít vlepený v sešitě + zde je odkaz na quizz, který jsem pro vás připravila. Odpovídejte podle obrázků - TRUE (PRAVDA), FALSE (LEŽ) - There is/are (tam je/jsou), There isn´t/aren´t (Tam není/nejsou)

https://kahoot.it/challenge/0931098?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1584538397698

Kvíz bude otevřený jen do 24.3., pak zmizí.  Do konce týdne přidám další. 

Přírodověda na týden od 16. do 20.3.

Přečtěte si kapitolu Příroda na jaře na str. 52-55 a zapamatuj si hlavně informace v rámečku "ZAPAMAZUJ SI" na str. 55.

Vlastivěda - dějepis na týden od 16. do 20.3.

Přečtěte si kapitolu Staré pověsti české str. 15-17 a zapamatuj si hlavně informace v rámečku "ZAPAMAZUJ SI" na str. 16.

ANGLIČTINA - skupina paní učitelky Kadlecové

Moji milí,

tento týden si dodělejte Unit 19, v pracovním sešitě str. 40 - 41 všechna cvičení. Aspoň 3x si nahlas přečtěte článek v učebnici na str. 41/3. Po přečtení si jednotlivé věty přeložte. Zkuste si v učebnici 41/4, snažte se mluvit nahlas. Zkuste takto mluvit o svém mazlíčkovi. Pro příští týden máte za úkol pečlivě opsat do slovníčku slovíčka Unit 20, nezapomínejte, že opisujeme po řádcích a říkáme si slovíčka nahlas. Slovíčka U 19 i U20 se naučte, náš test musíme odložit a napíšeme ho po návratu do školy. Vypracujte také všechna cvičení v pracovním sešitu U20 str.42 - 43. Procvičujte si angličtinu průběžně, nenechávejte vše na poslední chvíli.

IK

 

11.3.

Zatím nevíme na jak dlouho budou školy uzavřeny, nejspíše dle vývoje situace. Budu tedy psát učivo vždy na týden dopředu. Tzn. do konce tohoto týdne bychom opakovali. Je potřeba zautomatizovat určování vzorů všech tří rodů a s tím související pravopis v koncovkách podstatných jmen. V PS již máme učivo doplněné (do str. 13), budeme tedy čerpat cvičení z učebnice 2. dílu. Tato cvičení budeme opisovat do školních sešitů, které mají žáci u sebe (případně vypracovávají na papír).

11. - 13.3.

Čj - učebnice str. 10/cv. 3, str. 13/cv. 7, str. 15/cv. 7,9, str. 17/cv.8. je vhodné také procvičovat na PC (např. na: https://zsbcupice.cz/ctvrty-rocnik.html, nebo na www.skolakov.eu, https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-4-trida, možno i https://www.scio.cz/pro-deti-a-rodice/procvicovaci-testy.asp - nenechte se odradit nákupním košíkem, po přihlášení je vše zdarma, https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma, nebo dle vlastního výběru)

M - je třeba procvičovat sčítání a odčítání pod sebou a zaokrouhlování. V učebnici str. 6 ústně, písemně PS do str. 5.

16. - 20.3.

Čj - učebnice str. 22/cv. 5,6, str. 23/cv.10, dále přečíst str. 25, zejména cv. 3 až 6 a podrobně zopakovat učivo str. 24 a v pracovním sešitě ve spolupráci s učebnicí doplnit str. 14.

M - je třeba procvičovat sčítání a odčítání pod sebou a zaokrouhlování. V učebnici str. 7 ústně; str. 8/cv. 8 a 9 na papír, PS do str. 6 

 

6.3.

Škola v přírodě:

Redmi 070.jpg

Redmi 071.jpg

Redmi 073.jpg

Redmi 074.jpg

Redmi 076.jpg

Redmi 077.jpg

Redmi 078.jpg

Redmi 082.jpg

Redmi 091.jpg

Redmi 095.jpg

IMG_20200304_152646.jpg

IMG_20200304_153132.jpg

IMG_20200304_154436.jpg

IMG_20200304_155131.jpg

IMG_20200304_155138.jpg

IMG_20200304_161320.jpg

IMG_20200304_161337.jpg

IMG_20200304_161344.jpg

IMG_20200304_161905.jpg

IMG_20200304_161909.jpg

IMG_20200304_163228.jpg

 

5.3.

Škola v přírodě:

Omlouvám se, za zaostalé zpravodajství, trochu spoléhám na to, že děti každý večer volají a předávají info. Včera jsme kromě lyžování měli dopolední a odpolední výlet na rozhlednu Eliška a dělostřeleckou základnu Stachelberk. Počasí nám vyšlo, takže máme i fotky. Pokoušel jsem se je načíst, ale nějak se mi to nezdařilo, ale už jsem je poslal firmě, která nám je umístí na naše stránky.

Moc děkujeme maminkám Martina Dominika a Lukáše a babičce Honzíka za napečené dobroty, jen se po nich zaprášilo. :o)

Dětem se tu líbí, večerní slzičky stesku jsou ojedinělé, pobyt na svahu si užívají. Dnes jsme si k obědu dali špekové knedlíky s uzeným masem, děti si vždy mají možnost přidat a některé této možnosti dosti využívají :o). Dnes už nás po poledním odpočinku čeká poslední lyžování a odpolední výuka. Na večer se šušká o večerním překvapení :o). Nějak nám to rychle uteklo ... :o).

 

 

2. 3.

Žáci, kteří nejeli na školu v přírodě, se v týdnu od 2. 3. do 6. 3. učí podle časového rozvrhu V. B. Tzn., že mají výuku v:     Po do 12 : O5    Út do 14 : 40    St do 12 : 05     ČT do 12 : 05     Pá do 11 : 10

 

Pro žáky kteří nejsou ve škole v přírodě:

u paní zástupkyně Zouchové jsem nechal svazek pracovních listů, které si samostatně mohou vypracovávat buď ve škole (půjdou do pátého ročníku) nebo v případě nepřítomnosti doma.

Škola v přírodě:

1.3.

Dobrý večer,

dorazili jsme bez problémů, už jsme po večeři, měli jsme výborné vepřové výpečky se špenátem a bramborový knedlík, od zítra už nás čeká svah, na sjezdovce sníh máme :o). Budíček je v 7:00, snídaně je v 8:00, trochu bojujeme s připojením, takže jak to pujde, vždy se nejpozději po večeři (večeře je v 18:00) ozvu s dalšími zprávami :o)...

 

 

Vážení rodiče,

stále se mne děti ptají na podrobnosti týkající se školy v přírodě, myslím, že vše bylo řečeno na schůzce 11. února, ale ne všichni se zúčastnili, tak jen shrnu pár nejdůležitějších informací.

Termín konání: 1. 3. až 6. 3. 2020 areál Bret v Prkenném Dole v Krkonoších

Odjíždíme: v neděli 1. 3.  ve 12:15 od školy (sraz před školou ve 12:00 hod.)

Návrat k ZŠ MŠ Nový Knín v pátek 6. 3. 2020 mezi 13:00 – 14:00 hod.

Vedoucí kurzu: Mgr. Miloš Krátký, instruktor: Ing. Jaroslava Tichá, učitel: Mgr. Augustin Kůr

 

K autobusu: podepsaný ústřižek prohlášení o bezinfekčnosti, že je dítě způsobilé zúčastnit se školy v přírodě s lyžováním, zde podpisem potvrzujete, že bylo odborně seřízeno vázání lyží (potvrzení o seřízení si necháváte) – tento papír jsme rozdávali na výše zmíněné schůzce a po schůzce (pokud se k vám papír nedostal, nebo došlo ke ztrátě, stačí říci a pošlu vám ho). Posudky o zdravotní způsobilosti, které mají platnost dva roky, všem dětem platí z minulé školy v přírodě, taktéž kopie kartičky pojišťovny, pokud platnost vypršela, řešil jsem to s rodiči individuálně. Taktéž zálohy už mají všichni zaplacené.  S sebou k autobusu bude tedy potřeba do obálky zalepit peníze na vleky (350,- na týden), plus případně za zápůjčku vybavení (60,- x 4 dny) - oproti minulé informaci 95,- na den byla domluvena dodatečná sleva.

Jinou finanční hotovost nepotřebují, krámek je daleko (max jsme se dohodli na částce 200,- s sebou na individuální potřeby), pití si bude možné natočit kdykoli na chatě do láhve, jídlo bude dostatečné (ráno „švédský stůl“, svačina s sebou, oběd, svačina a večeře). Prosím, nedávejte nadmíru pochutin, spíše něco drobného na přilepšení, třeba tatranku na den.

S sebou: lyžařskou výbavu, kdo nežádal o zápůjčku. Oblečení na lyže (oteplováky, termoprádlo, rukavice, čepici, nákrčník – vše raději dvakrát, pro možnost převlečení a usušení. Vhodnou obuv na hory, přezůvky a převlečení do chaty (v případě podepsaných svršků a bot se usnadní identifikace případně ztracených věcí – zkušenost z minulé školy v přírodě :o)), hyg. potřeby, věci na spaní, penál s psacími potřebami a pastelkami – učení si děti neberou, dostanou pracovní listy, nějakou stolní hru pro podvečerní zábavu – např. karty, láhev na pití. Mobily dle uvážení – bude vyčleněn čas v osobním volnu pro případné použití, žáci si za ně odpovídají sami.

Organizace: Žáci se budou střídat v dopolední výuce a odpoledním lyžování a naopak. Večerka bude ve 21:00 hod.

                                                                                                                 S pozdravem Augustin Kůr, tř. uč.

 

21.2.

Čj - Procvičujeme psaní i/y v koncovkách podst. jmen rodu mužského, došli jsme v PS do str. 12/cv. 2.

Cv. 3 ze str. 12 píšeme v pondělí jako testík.

14. 2. - AJ  - skupina K. Špínové- v pondělí 17.2. píšeme malý testík na slovní zásobu k tématu "jídlo". 

Na čtvrtek 20.2. mají děti napsat dopis o sobě podle vzoru, který dostaly. Dnes jsme se tomu věnovali i v hodině. 

Čj - Učebnice str. 20 - vysvětlili jsme si zákonitosti určování životnosti, neživotnosti a vzorů rodu mužského. V PS jsme dodělali cv. 2 na str. 9. Opakujeme pravopis v koncovkách pods. jmen rodu stř. a ženského.

30.1.

Čj - Celý týden jsme procvičovali určování vzorů rodu středního a ženského a využití vzorů pro správný pravopis i,y. Tzn. v PS jsme naposledy dělali na str. 8/cv. 2 a). Jinak jsme používali prac. listy, které si děti nesou domů na prázdniny na procvičování - s tím, že jim za Dú stačí vypracovat jednu libovolnou stranu, ale kdo se chce připravit na pondělní testík, vypracuje raději celý papír. :o)

Kdo papír s doplňovačkou nemá může procvičovat např. na: https://zsbcupice.cz/ctvrty-rocnik.html, nebo na www.skolakov.eu.

S pozdravem a přáním pohodových jarních prázdnin A. Kůr

28.1.

Aj - celý minulý týden a tento týden opakujeme I LIKE a I DON´T LIKE (mám a nemám rád/a) + slovní zásoba jídlo ( I like chicken/ I don´t like fish) + volnočasové aktivity ( I like skiing, swimming). Pracujeme s kopiemi, které si děti lepí do sešitu. 

Čj - vysvětlili jsme si životnost a neživotnost podstatných jmen rodu mužského a roztřídění vzorů - Uč. str. 18 až 20 (budu znovu vysvětlovat po prázdninách). Procvičujeme psaní i,y v koncovkách podst. jm. rodu středního a ženského. Ve slohu jsme dělali pětilístek (něco jako osnovu), z pětilístku jsme pak utvořili text o členu rodiny asi o pěti větách.

27.1.

Čj - v PS na str. jsme si na známky udělali cv. 3, abychom věděli jestli uz to umíme, na str. 8 jsme pak pokračovali cv. 1 a 2 a)

M - v PS jsme dodělali str. 37 a dále cv. 1 a 2 na str. 38. Nazítra ořezané tužky a pravítko.

Zítra při Pv budeme přetírat tuší obrázky z minula. dú jsme dnes neměli.

20.1.

Čj - Dnes jsme si rozdali opravenou pololetní práci, říkali jsme si, kdo bude mít jakou známku v pololetí z Čj, některé ještě budu zkoušet. Pololetku si nesou domů podepsat od rodičů a zítra ji mají podepsanou přinést. ŽK jsem si dnes nechal u sebe. V PS jsme na str. 5. V týdnu budeme procvičovat vzory ženského rodu PS do str. 8, v pátek bych rád začal rod mužský.

Dne 16.01. píšeme pololetní práci z matematiky - násobení a dělení, sčítání a odčítání pod sebe, zaokrouhlování a slovní úloha.

10.1.

Čj - PS do str. 3, na str. 5 jsme si udělali,cv. 1 samostatně na známky pro kontrolu, zda to umíme (PS jsem si vybral) a vysvětlili jsme si, jak je to s ženským rodem, seznámili jsme se se vzory žena, růže, píseň, kost v uč. str. 14 a na str. 12 si ukázali určování vzoru: že když podst. jméno r.ž. končí v 1. pádě č.j. na -a, bude podle vzoru žen-a, když končí na -e, bude podle vzoru růž-e a pokud končí na souhlásku, potřebujeme tak jako u vzoru moře a kuře 2. pád, abychom zjistili jestli to bude píseň - bez písn-ě, nebo kost bez kost-i. To jsme si vyzkoušeli a v pondělí na to budeme navazovat. nezapomeneme přes víkend na zápis do čtenářských deníků - kdo ještě neodevzdal. Hezký víkend.

Zítra 9.1. jsou od 16:00 celoškolní konzultace. Vzhledem k tomu, že jsme se viděli nedávno (19.11.), nebudu mít moc nových informací, nechávám na vašem uvážení, zda se zúčastníte. Začátkem března (1.3 - 6.3.) je plánována škola v přírodě s lyžováním. Pro přihlášené pošlu dotazníček, zda máte své vybavení, nebo budete chtít zapůjčit. Následně s vedením školy plánujeme třídní schůzku před konáním, této akce zaměřenou na informace ke škole v přírodě.

Probrané učivo:

Čj - PS č.2 do str. 3/cv.1 procvičujeme pády a přiřazujeme k podstatným jménům rodu stř. vzory vždy dle koncovky v 1. pádě, č.j.: měst-o, moř-e, kuř-e (od moře se liší ve 2. pádě č.j. koncovka kuř-ete), staven-í. Dětem to docela jde, jen se ukazuje, kdo má mezery v pádových otázkách - prosím procvičit. Učebnice č.2 do str. 10. Čítanka do str. 53.

6.1. - AJ - v pátek 10.1. píšeme test (can/can´t + slovesa - swim, jump, throw, catch, jump atd.). V době konzultací 9.1. bohužel nebudu přítomna ve škole, pokud se mnou někteří rodiče budou chtít mluvit, můžeme se telefonicky domluvit na individuálním termínu. Děkuji za pochopení. K. Špínová

30.12.

Moc Všem Děkuji za krásné dárky. Do nového roku nám všem přeji zdraví, štěstí, pohodu a ať je ten příští rok lepší než bude. :o)

Začali jsme nové učivo - přehled mají v učebnici 2. díl na str. 8. Do PS jsme zatím nepsali. Ve školních sešitech mají vzor město vyskloňovaný. (V 6. pádě běžně městě - jen u cizích slov -mangu a abstraktních -v budoucnu koncovka -u). Přes prázdniny si děti mají za úkol připomenout skloňování podstatných jmen rodu středního podle vzoru město. 

V pondělí 6. 1. 2020 zase ve škole :o). Hezké prázdniny.

Pěkné stránky na procvičování probraného učiva jsem našel na: https://zsbcupice.cz/ctvrty-rocnik.html.

13.12.

Čj - dokončili jsme PS č.1, dnes jsme pracovali do školního sešitu. V pondělí si rozdáme PS č. 2.

Chci moc poděkovat Všem, kteří přišli na jarmark a zvláštní poděkování pak patří rodičům, prarodičům a Všem, kteří se zapojili do výroby pro jarmark. Moc Vám jménem svým i za děti ze 4. třídy děkuji. Výrobky byly úžasné. Za prodej jsme utržili 3115,- Kč, z toho něco málo použijeme na občerstvení na páteční besídku a polovinu zbytku využijeme na školní výlet na závěr šk. roku, druhá půlka půjde škole. Výdělek je pěkný, akce byla velkolepá, výrobků spousty, ale trochu hektická a to jsme úplně nechtěli :o). Nevím, jak to vidíte vy, ale za školu jsme si říkali, že bychom to příští rok zkusili v poklidnějším tempu, méně výrobků a od dětí, aby to nebylo tolik na Vás, neměli jste práci navíc, bylo to pro Vás více v poklidu a spíše o tom setkávání :o).

10.12.

Čj - Dú: PS str. 25/cv.4, str. 26/cv. 1 - dodělat 2 poslední věty.

Zítra na jarmark jsme si rozdělili úkoly. Kdo bude stíhat, přijde a pomůže 1. skupině prodávajících (Lukáš, Filip, Amálka) připravit a nanosit věci do krámku v 16:30 (od 16:45 je oficiální začátek). Od 17:00 prodává 2. skupina (Anežka, Lucka, Markéta B.), od 17:20 prodává Terka, Pája, Domča a od 17:40 je vystřídá Šimon Š., Dan M., a Adam. Pět minut před šestou se sejdeme s dětmi, co zpívají v kostele (u vchodu u keramiky) a jdeme se připravit do kostela (začátek vystoupení od 18:00 hod.).

6.12. - AJ - Skupina K. Špínové - dnes jsme opakovali adjektiva, která jsem vypisovala v předchozích záznamech zde. Dělali jsme cvičení z pracovního sešitu (Angličtina pro 4. ročník M. Zahálková) - str. 23/6, str. 24/3 . Dnes jsme se učili nová slovesa - swim, climb, jump, sing, ride a bike, kick, look at me, throw, catch) + jsme si k tomu puštěli písničku, dále jsme navázali novou gramatikou - modální sloveso CAN/CAN´T ( I can swim - umím plavat, I can´t jump - neumím skákat, apod.). Děti k této látce dostali dnes kopii. Ti, co nestihli udělat cvičení ve škole, mají dodělat cvičení doma - mají doplnit modální sloveso CAN nebo CAN´T + zakroužkovat správné sloveso. V následujících dvou týdnech budeme v této látce pokračovat. 

Pokud byste chtěli s dětmi procvičovat, lze např. zde - https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/i-can-paint

Jsou tam sice některá slovíčka, která jsme spolu nedělali, ale děti jsou šikovné a mnoho věcí chápu z kontextu:-)

6.12.

Opakujeme stále pravopis po oboj. souhláskách, dále víme, že věta jednoduchá má jedno sloveso, souvětí dvě a více sloves, umíme určit přísudek a podmět ve větě a graficky znázornit celou skladební dvojici (tzn. podtrhnout podm. rovnou čarou, přísudek vlnovkou a naznačit zálk. skl. dvojici dle učebnice - vše obyč. tužkou). Učíme se poznat podmět vyjádřený, nevyjádřeny, několikanásobný, nerozvitý, rozvitý. Učebnice str. 42 a 43. V PS jsme došli na str. 25/cv.2.

V pondělí 9.12. jedeme společně s 3. a 5. ročníkem do svíčkárny v Šestajovicích, odjezd v 7:40, návrat do 12:05. S sebou: oblečení a obutí dle počasí, finanční obnos dle uvážení, batůžek se svačinou a pití - oběd stihneme.

Hezký víkend. S pozdravem A. Kůr

2.12.

Vážení rodiče,

omlouváme se za komplikace, ale v souvislosti s pozdržením stavby, která nás z bezpečnostních důvodů nemůže pustit do prostorů pod kostelem (vchod u keramiky), kde měl původně sběr papíru probíhat, jsme nuceni změnit místo výběru. Sběr tedy vybíráme u vchodu do tělocvičny. Najíždějte s auty rovnou vraty přímo před vchod u tělocvičny, kde bude sběr probíhat. Vybírající papír zváží, zapíše si jméno žáka, počet kg a třídu. Termín výběru se nemění:

sběr vybíráme vždy ráno od 7:00 do 7:35 hod.

od úterý 3.12. až do pátku 6.12. 2019   Karton nesbíráme. Děkujeme za pochopení.

29.11. AJ - probírali jsme adjektiva - happy, sad, angry, hungry, thirsty, beautiful, old, tall, funny + osobní zájmena (he, she, it, we, you, they). Procvičovali jsme sloveso být ve věte kladné a záporné - (She is x She isn´t, I´m x I´m not, We are x We aren´t) a otázku (Are you happy/hungry?). Déle opakujeme adjektiva (slow, fast, heavy, light, tall, short, right, wrong, long).  Děti mají ze čtvrtka a dneška nalepené tři kopie v sešitě. Na jedné z nich mají domácí úkol. 

V pondělí 2.12. 2019 budeme psát na výše probrané jevy test. 

28.11.

Čj - celý týden procvičujeme pravopis po obojetných souhláskách, tzn. v PS jsme stále na str. 22., procvičujeme do školního sešitu a doplňujeme do pracovních okopírovaných listů. Nejdříve je potřeba, aby žáci rozuměli významu slova a věděli, co slovo znamená, pak odůvodníme, pracujeme se slovotvorbou (ptáme se po základu slova, zda je vyjm. či příbuzné, zda to není předpona), pak teprve vyřkneme zda měkké či tvrdé. Pro procvičování můžeme použít různé stránky na internetu - např. www.skolakov.eu

V pátek 29. 11. zpívají společně písničku Aleluja s 1.B, trochu prvňákům vypomáhají (shodou náhod jsme si vybrali stejnou píseň, my ji máme secvičenou trochu jinak). Sraz 29.11. před školou (hnědá vrata u pojišťovny) v 17:45 hod, od 18:00 je zahájení. Pokud se individuálně nedomluvíme jinak, po vystoupení jdou děti za rodiči.

V sobotu 30.11. zpíváme píseň Aleluja na akci pro důchodce. Sraz před sokolovnou v N. Kníně ve 13:20 hod. Od 13:30 začíná akce. Dle programu bychom měli přijít na řadu ve 13:45 hod. Pokud bude potřeba, tak si děti někde vyzvednu a zase přivezu, jen mi prosím dejte vědět předem. :o)

Předem moc děkuji. S pozdravem A. Kůr

25.11. AJ - skupina K. Špínové - nová adjektiva k naučení: happy, sad, angry, hungry, thirsty, beautiful, old, tall, funny + osobní zájmena (he, she, it, we, you, they). Děti dnes dostaly dvě kopie, které si měly nalepit do sešitu. Jsou na nich obrázky k výše zmíněným adjektivům. 

22.11.

AJ (skupina K. Špínové) - tento a minulý týden jsme procvičovali vazbu THERE IS/THERE ARE, dále jsme procvičovali množné číslo podstatných jmen, které se tvoří koncovkou "S". Detailní pravidla mají děti v učebnici na straně 20 + dostaly kopii s několika cvičeními, která jsme v tomto týdnu dělali. Kopii by měly mít nalepenou v sešitě. Také jsme probírali číslovky 20-100 (děti májí zápis v sešitě) + adjektiva (long x short; big x small; right x wrong; expensive x cheap; heavy x light; fast x slow) - viz učebnice str.23 lekce 10 a zápis v sešitě. Děti by měly umět rozeznat zájmena IT + THERE a také formu slovesa BÝT (IS x ARE), jež se s danými zájmeny pojí - viz cvičení v pracovním sešitě lekce 9. V pondělí 25. 11. začnemě probírat další přídavná jména + zájmena (I, YOU, HE, SHE, IT, THEY, WE) + sloveso být ve větě kladné, záporné a tázací, např. HE is happy, He isn´t happy, Is he happy? )

Čj - máme probrané učivo v PS do str. 22, příští týden budeme stále procvičovat učivo vyjmenovaných slov. Stále je ještě někdo neumí vyjmenovat - většinu dětí jsem prozkoušel ze slov po B, L, M - zbývá nám prozkoušet ze slov po P, S, V, Z. Budeme trénovat do školních sešitů, psát doplňovačky a na PC - skolakov.eu.

M - dnes jsem suploval, v PS z M na str. 21 jsme udělali cv. 4, 5 a zkoušeli násobilku, mají přes neděli dopočítat cv. 6 - udělali jsme si zápis a na základě zápisu mají dopočítat tuto slovní úlohu. Je potřeba zopakovat znalost násobků - možná polovina dětí pozapomnělo násobilku, prosím oprašte ji. Bez ní to nepůjde. Moc děkuji.

Ještě připomínám blížící se akce: viz níže...

 

15.11.

Dal jsem dětem, kdo měl zájem, píseň Aleluja od Nezmarů - už nacvičujeme, vystoupili bychom na rozsvěcení stromku 29.11. od 18:00 - tímto Vás srdečně zvu a dále, kdo si udělá čas, na vystoupení pro důchodce v místní sokolovně v sobotu 30.11. od 13:30 - v pondělí bych už potřeboval vědět, s kým mohu počítat na sobotu. Předem moc děkuji.

Dále bych Vás rád pozval na předvánoční školní jarmark, který bude ve středu 11.12. od 16:45, tradičně navazující na koncert v kostele sv. Mikuláše od 18:00 hod. Vystoupí zde mladí houslisté pod vedením pana uč. Čiháka a žáci naší školy.

Nesmím zapomenout na sběr papíru, který bude probíhat od úterý 3.12. do pátku 6.12. vždy ráno od 7:00 do 7:35 tradičně u vchodu pod kostelem (u učebny keramiky), karton nevybíráme. Tříděný papír bez kartonu a umělých desek prosím pevně svazujte. Předem děkujeme.

V pondělí 9.12. jedeme společně s 3. a 5. ročníkem do svíčkárny v Šestajovicích, odjezd v 7:40, návrat do 12:05. S sebou: oblečení a obutí dle počasí, finanční obnos dle uvážení, batůžek se svačinou a pití - oběd stihneme.

Hezký víkend. S pozdravem Kůr

 

14.11.

Zítra tj. v pátek 15.11. píšeme čtvrtletní písemnou práci z Čj (učivo: určování sl. druhů; pravopis bě, pě, vě, mě, předpony roz-, bez-; hledání a vyznačování kořene slova; vymýšlení slov opačného významu; stejného, nebo podobného významu; doplňování i,y např. Musím si ( dobýt – dobít ) kredit. Dnes jsme vše znovu opakovali - mají ve šk. sešitě.

8.11. Anglický jazyk - dnes jsme začali probírat množné číslo podstatných jmen - viz kopie nalepená ve školním sešitě - lze procvičovat z učebnice na straně 20. Dále probíráme vazbu THERE IS, THERE ARE - učebnice str. 21. DU na čtvrtek 14.11. - kopie v sešitě - spočítat předměty na obrázku a napsat jejich počet do sešitu. 

7.11.

V pondělí 11.11. jedeme do divadla v Přibrami na vystoupení Čarodějnický učeň (Napínavý a poutavý muzikálový příběh provázený kouzly na profesionální úrovni, světelnými efekty a samozřejmě pro děti zpěvnými texty písní). Jedeme společně s 5. ročníkem dvěma busy. Odjezd 7:40 od školy, předpokládaný příjezd ke škole cca v 11:00. Cena vystoupení 70,-

Na zítra 8.11. zopakovat vyjm. slova po P, Dú: Čj PS str. 19/cv. 4

 

 

 

Vážení rodiče,

dovolte mi pár slov k zítřejší stávce, kterou vnímám jako naprosto nepřipravenou a myslím, že je to jasný důkaz selhání Školských odborů, které mluví o nespokojenosti pedagogů s finanční otázkou, což na nás hrnou i sdělovací prostředky ze všech stran. Vůbec se nedivím, že v očích veřejnosti to může vzbuzovat minimálně nepochopení - …o co jim jako jde, o 2% navýšení platu? Myslím, že je potřeba vysvětlit, co se nyní odehrává.

Ve školství působím už více jak dvacet let, mám srovnání i s „předlistopadovým“ školstvím, kterého jsem, tak jako Vy, absolvent. Troufnu si tvrdit, že organizačně bylo tak propracované, jako měl málokdo. Mrzí mne, že ve snaze učinit naše školství lepší a posunout ho kupředu, děláme už dlouho kroky zpátky. Netvrdím, že je vše špatné, ale je dost kroků, nad kterými vždy jen jako pedagogové zakroutíme hlavou a poslušně to uděláme, co nám taky jiného zbývá. Od školních vzdělávacích programů horkou jehlou spíchnutých počínaje, přes vnucenou nepřipravenou inkluzi plnou přebujelé byrokracie až bůhví čím vším ještě konče, je toho dost. To vše si vždy podsuneme do podvědomí a jdeme učit dál. To, že se ve sdělovacích prostředcích řeší dost často přidání kantorům, beru už s nadhledem. S lehkým ironickým úsměvem odbývám narážky chlapů v hospodě, přijde mi to i trochu nedůstojné, ostatním přidávají a nikde se o tom nemluví. No jasně, kdo by nechtěl přidat.  Ale věřte, že ty 2% v tom roli nehrají.

S největší pravděpodobností by asi ani žádná stávka nebyla, ale vzhledem k velké nespokojenosti s celkovou situací ve školství, kdy se ke stávce připojila i Pedagogická komora, která vznikla jako protipól nečinnosti odborů a která brojila i proti inkluzi a vystoupila s následujícími pěti níže uvedenými body. Bylo to jako roznětka. Možná to není úplně nejšťastnější způsob, ale je to možnost, jak konečně veřejně říci, co je ve školství špatně a pokusit se o nápravu.

Stávkové podmínky:

- 5 % hrubého domácího produktu pro školství (v současnosti jsme silně pod průměrem vyspělých států)

- výrazné změny v nastavení inkluzivního vzdělávání (inkluze ano, ale připravená a ne v této chaotické formě)

- mzdy pro učitele srovnatelné s ostatními VŠ profesemi

- neschválení aktuální novely zákona o pedagogických pracovnících

- projednání Otevřeného dopisu politikům za záchranu českého školství vládou (ač se zástupci z řad pedagogů - Pedagogická komora, snaží s politiky jednat, řada z oslovených poslanců a senátorů je ochotna naslouchat pouze zájmovým skupinám, které na změnách ve školství především značně profitují).

Naprosto chápu, že zítřejší stávka bude pro veřejnost nepříjemná a proto se naše škola snaží, byť se ke stávce většina učitelů připojuje, aby dopad pro Vás a děti byl co nejmenší. Zítřejší provoz školy bude omezen a bude zajištěno pouze hlídání dětí bez výuky. Školní jídelna a družina zůstávají  v provozu (i ranní družina). Z kroužků bude pouze kytara. Učivo s dětmi doženeme.

Věřím, že budete mít pochopení pro tento protest.

S pozdravem A. Kůr

 

4.11. AJ (skupina K. Špínové) - probíráme slovní zásobu k nábytku, místnostem v domě + vazbu "there is a there are". V pátek 8.11. budeme psát pětriminutovku na slovíčka (nábytek + místnosti v domě).

25.10. Předem chci moc poděkovat za vyplnění a odevzdání dotazníků.                                                                                             Čj - Chtěl jsem s dětmi pokračovat v opakování vyjm. slov po "L", ale stále narážíme na nepochopení pravopisu bě, pě, vě, mě. Za Dú na prázdniny mají doplňování tohoto pravopisného jevu. Po prázdninách si zase napíšeme doplňovačku na známky.

21.10.  AJ - skupina K. Špínové - ve čtvrtek budeme psát 10minutovku na slovíčka - oblečení. Probíráme předložky místní (on, in, in front of, under, next to) 

Týden 14. – 18.10.2019

Rozdal jsem dětem dotazník od MAS Brdy Vltava, která má za úkol z ministerstva zjistit finanční náročnost vzdělávání a volnočasových aktivit dětí pro rodinu, prosím Vás o jeho vyplnění. Moc děkuji. Kdyby to nevyšlo přes víkend, mohu poprosit do středy odevzdat. Ještě jednou moc děkuji za Váš čas. Nebojte, taky budu dva vyplňovat :o) Hezký víkend. S pozdravem A. Kůr

Čj - PS do str. 15, uč. do str. 25 opakovali jsme stavbu slova (předpona, kořen, přípona), rozdíl mezi předponou a předložkou a s tím spojený pravopis. Můžou opakovat na již známých stránkách www.skolakov.eu - stavba slova. V pondělí si napíšeme testík na pravopis předpon a dále budeme opakovat vyjm. slova po "B".

Matematika: Pracovní sešit str. 14 – 15

Vlastivěda: V učebnici probíráme územní členění ČR – kraje – str.  11 - 12

Přírodověda: V učebnici probíráme podmínky pro život – str.  9 - 10

 

15.10. 2019 - Anglický jazyk (skupina Kateřiny Špínové) - opakujeme části těla + nově probíráme oblečení (dress, skirt, trousers, jeans, jacket, scarf, gloves, hat, cap, socks, shoes, t-shirt, shirt, clothes, wardrobe) + slovesnou vazbu HAVE GOT (I have got a blue T-shirt, I haven´t got green trousers, Have you got a yellow t-shirt?, He/she has got, He/she hasn´got, Has he/she got...?)

Týden 7. – 11.10.2019

Čj - do čtvrtka doděláme PS str. 13 (opakujeme učivo o příslovcích, předložkách, spojkách), učebnice str. 20

Matematika - Pracovní sešit str. 12 – 14

Vlastivěda - v učebnici probíráme územní členění ČR – kraje – str. 9 - 11

Přírodověda - v učebnici probíráme podmínky pro život – str. 8 - 10; ve čtvrtek 10.10. píšeme test na téma voda, vzduch, světlo a                              teplo, půda

7. 10. Čj - PS  str. 12/cv. 1 až 4

3. 10. Čj - opakujeme slovní druhy uč. do str. 18, PS do str. 11., ve čtení pracujeme se články, čteme s porozuměním, orientujeme se v textu, vyprávíme přečtený obsah, domýšlíme příběhy, hledáme slova, která tam nepatří.

 

24. 9. V Čj opakujeme učivo předešlých ročníků - učebnice do str. 13, opakovali jsme pádové otázky, máme polovinu cv. 3 v PS str. 8, a každý kolik zvládl ve cv. 1 - domino, Dú: PS str. 8/cv. 3 dodělat.

23. 9. V Čj jsme psali diktát na párové souhlásky, opakujeme učivo předešlých ročníků - učebnice do str. 12, PS do str. 7.

Zdravím všechny čtvrťáky v novém školním roce a vkládám seznam pomůcek, které budete potřebovat na výtvarnou výchovu:

igelit či podložka A2, vodovky, tempery, kelímek, hadřík, 2x houbička, tři štětce různé velikosti, špičaté nůžky, černý tenký centropen, tuš, tuhé lepidlo v ruličce, lepidlo Herkules, klovatina, suché pastely, voskovky, špejle.