Učivo:

Předávání vysvědčení 30. 6.

Pokud nebude pršet předáme si vysvědčení na zahradě, jinak budeme muset dodržet skupiny do 15 v učebnách kde jsme se učili nyní. Ráno přijdeme bez přezouvání rovnou do tříd a dle počasí se rozhodneme. Vysvědčení předáme nejpozději do 8:15 a pak děti odchází domů.

S kým se neuvidím..., přeji Vám krásné, pohodové, prosluněné prázdniny, dávejte na sebe pozor a těším se na setkání v úterý 1. září.

Váš třídní učitel A. Kůr

Procházka do Hraštice

V pondělí 29. 6. jdeme na zmrzlinu do Hraštice. Ráno přijdeme normálně v 7:40 do třídy - přezůvky už nepotřebujeme, vycházíme pěšky směr Hraštice v 8:00 hod. S sebou: batůžek, pítí, svačinu, drobný finanční obnos dle uvážení a pláštěnku. Návrat do 11:00 hod.

Čj - Učivo - (Dú čtvrtek 18.6. - pátek 26.6.)

Dobrý den moji milí :o),

přiblížil se nám konec školního roku se vším co k němu patří :o). Takže od vás potřebuji vrátit učebnice. Pro jistotu uvádím jaké, abyste na žádnou nezapomněli :o). Učebnice k VRÁCENÍ: Čj 1.díl, Čj 2.díl, Čj - Čítanka, Aj, M 1.díl, M 2.díl, Čs - Vlast. Nejstarší čes. dějiny, Čs - Vlast. Naše vlast, Čs - Přírodověda.

Vyklidili jsme vám skříňky, šanony i kufříky. Vše jsme uložili do modrého pytle s vaším jménem a máte ho ve třídě. Takže až přijdete vrátit učebnice, dostanete pytel. :o) V šanonech jsme si nechali na příští rok pouze sešity na HV - zpěvník a notový sešit - tak je nevyhazujte, kdo je máte doma. Vybírat učebnice budu v pondělí 22.6. od 10.00 do 17:00, úterý 23.6. až pátek 26.6. od 10:00 do 13:00, nebo dle tel. dohody vždy u hlavního vchodu školy (kdyby někdo neotvíral, zavolejte mi na mobil). Do školy pro učebnice a vysvědčení mohou pouze rodiče.

Vysvědčení bude možné vyzvednout 29. a 30.6. v kanceláři školy do 12:00, nebo po telefonické domluvě o prázdninách.

Učivo: Písemný úkol vám již nedám, ale opakujte vše co jsme probrali, ať po prázdninách nemusíme řešit, že někdo zapomněl třeba vyjmenovaná slova :o).

Odkazy k OPAKOVÁNÍ:

https://www.mojecestina.cz/vyjmenovana-slova/procvicovani-vsech-vyjmenovanych-slov

S pozdravem A. Kůr

 

Zdravím Vás všechny a zde je učivo na 15. - 19.6.

MATEMATIKA

Učebnice str. 34 -37, pracovní sešit - 21 - 23.

VLASTIVĚDA

Učebnice str. 38 - 44 přečíst, pracovní sešit str. 21 -24.

Krásný týden. V. Jarolímková

 

ANGLIČTINA  - Kadlecová

8. - 14. 6.                  13. týden doma, pro ty, kteří doma zůstali

Moji milí, vy, kteří jste zůstali doma, pro tento týden zůstáváme v Unit 24, vypracujte si všechna cvičení v pracovním sešitu, dobře se naučte hodiny a opakujte si slovesa v učebnici na str. 46. Jsou velmi důležitá, budeme je všechna používat v příštím roce, tak se je dobře naučte. 

Hezký týden, IK

 

 

Čj - Učivo - (Dú úterý 9.6. - pondělí 15.6.)

Dobrý den moji milí :o),

jen připomínám, dodělejte si PS č. 2 z Čj, koukněte zpětně, co vám chybí a dopište si ho - PS budu chtít vidět, jak jste pracovali. Předběžně pár informací k závěru roku:

Pomalu si už začněte slepovat učebnice a připravovat k odevzdání (příští týden pošlu seznam všech učebnic, které budu vybírat, ať se vám to lépe kontroluje a termíny k odevzdávání učebnic). Vysvědčení vám vyzvednou ve škole rodiče 29. případně 30.6. spolu s věcmi ze skříňky a třídy, protože do školy mohou pouze přihlášení žáci. Tyto informace ještě upřesním příští týden.       

Tento týden pokračujeme v procvičování učiva: shoda přísudku s podmětem, věta jednoduchá, souvětí a opakujeme vyjmenovaná slova. V AlfBooku už máme všechny testy hotové, tak si to překontrolujte, protože ne všichni všechno mají.

Pracujte svědomitě a procvičujte v přiložených odkazech, zejména si zopakujte vyjmenovaná slova! V příloze emailu zasílám pracovní list, tak až ho vyplníte, tak mi ho ofoťte a pošlete zpět.

Procvičujte:

https://www.umimecesky.cz/cviceni-i-y-vyjmenovana-slova

https://www.umimecesky.cz/cviceni-vyjmenovana-slova-v

https://www.mojecestina.cz/article/2010031502-velky-test-na-vyjmenovana-slova

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/souhrnne-diktaty/procvicovaniBLMPSV1.htm

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-vyjmenovana-slova-mix-2-uroven/7982

Přeji vám pohodový týden. S pozdravem A. Kůr

ZDRAVÍM VÁS A POSÍLÁM UČIVO NA 8. - 12.6.

MATEMATIKA - učebnice str. 32 - 33 - jednotky hmotnosti a jednotky objemu.

Pracovní sešit str. 19 a 20.

VLASTIVĚDA - učebnice str. 35 - 37 - přečíst.

Pracovní sešit str. 18 - 20.

PŘÍRODOVĚDU máme dokončenou.

V Alfbooku si procvičte zlomky.

Přeji Vám všem krásný týden. V. Jarolímková

 

Čj - Učivo - (Dú úterý 2.6. - pondělí 8.6.)

Dobrý den moji milí :o),

Jen připomínám, dodělejte si PS č. 2 z Čj, koukněte zpětně, co vám chybí a dopište si ho - PS budu chtít vidět jak jste pracovali (třeba při předávání vysvědčení, nebo mi ho můžete po někom poslat, nebo zanechat ve škole) :o). Tento týden pokračujeme v procvičování učiva: shoda přísudku s podmětem, věta jednoduchá, souvětí. Udělejte si v AlfBooku v učivu "Věta jednoduchá, souvětí" test. Tento týden vám neposílám pracovní list, takže mi nemusíte  nic posílat vyplněné, ale svědomitě procvičujte v přiložených odkazech a doplňte test v AlfBooku.

Pamatujte:

https://www.youtube.com/watch?v=c2YtK53lipo

https://www.mojecestina.cz/article/2014051701-deti-oci-usi-tvrde-y-jim-slusi-proc

Procvičujte:

https://www.mojecestina.cz/article/2011090603-test-zakladni-pravidla-pro-shodu-prisudku-s-podmetem

https://www.mojecestina.cz/article/2009030802-test-shoda-prisudku-s-podmetem-3

https://www.mojecestina.cz/article/2016061404-test-shoda-prisudku-a-podmetem-13

https://www.mojecestina.cz/article/2016061403-test-shoda-prisudku-a-podmetem-12

https://www.mojecestina.cz/article/2014101101-test-shoda-prisudku-s-podmetem-
Dodatečně vám přeji vše nej... ke Dni dětí a pohodový týden. :o)

S pozdravem A. Kůr

ZDRAVÍM VŠECHNY A POSÍLÁM UČIVO NA  2. - 7.6.

MATEMATIKA - str. 29 - dokončení zlomků, str. 30 a 31- jednotky času a jednotky délky.

pracovní sešit str. 17 a 18.

VLASTIVĚDA - učebnice str. 33 a 34 - přečíst.

pracovní sešit - str. 15 - dokončení Přemyslovců a str. 17 - Lucemburkové.

PŘÍRODOVĚDA - str. 77 - přečíst.

Přeji Vám všem krásný týden. V. Jarolímková

 

ANGLIČTINA - Kadlecová

12. týden doma 1. - 7. 6.

Moji milí,

s většinou z vás se vídám ve škole, pro ty, kteří nechodí do školy: opište si následující zápis do školního sešitu (předložku s vysvětlením a příkladovou větu na následující řádku, pak jednu řádku vynechte a pokračujte stejně, předložky si zvýrazněte) a zapamatujte si ho.

Předložky časové:

AT - s hodinami                                         I go to school AT 7,15 o´clock.

ON - s určitými dny, dny v týdnu                  I sleep long ON Saturday.

IN - s měsíci, roky, ročními obdobími            Our school starts IN September.

 

Opište si z pracovního sešitu slovíčka pro Unit 24 a POZOR, poslední slovíčko se píše WHICH = který, oni napsali witch a to je čarodějnice. Neopište ho také špatně, správně je WHICH!!! Vypracujte WB 50/3.

Procvičujte a opakujte si hodiny, říkejt je digitálně např. 10,40 = It is ten forty. Vypracujte ještě WB 48/2.

Hezký týden, IK

 

Čj - Učivo - (Dú čtvrtek 28.5. - pondělí 1.6.)

Dobrý den moji milí :o),

Dodělali jsme PS č. 2 z Čj, koukněte zpětně, co vám chybí a dopište si ho - PS budu chtít vidět jak jste pracovali (třeba při předávání vysvědčení, nebo mi ho můžete po někom poslat, nebo zanechat ve škole) :o).

 Nezapomeňte v AlfBooku v učivu "Slovní druhy" si udělat test "slova ohebná" a test "slova neohebná".

Projděte si odkazy k větným vzorcům:

https://www.youtube.com/watch?v=35YZuUqMSDM

http://3c.upol.cz/index.php/za-skolou?id=133

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba5.htm

Jak už jsem zmínil PS máme dodělaný, takže budeme pracovat do pracovních listů, které vám vždy ofotím a pošlu emailem (viz příloha).

Mohu vám ho posílat i po někom z dětí pokud budete chtít. Jinak list vytisknete, vyplníte a buď zase po někom pošlete zpět ke kontrole, nebo zase vyfotíte a zašlete mně emailem.

S pozdravem A. Kůr

 

Zdravím všechny a zde jsou úkoly na 27. - 29.5.

MATEMATIKA - učebnice str. 28.

VLASTIVĚDA - učebnice str. 31 - přečíst.

PŘÍRODOVĚDA - str. 76 - přečíst.

Přeji všem hezký zbytek týdne. V. Jarolímková

Čj - Učivo - (Dú pondělí 25.5. - středa 27.5.)

Dobrý den moji milí :o),

tento týden stále opakujeme shodu přísudku s podmětem a učivo o slovech opačného významu (protikladná-antonyma), podobného významu (souznačná - synonyma) a taky trochu stavbu slova (předpona-kořen-přípona). PS str. 27, v AlfBooku dodělejte test "Slova souznačná, protikladná, jednoznačná" a v učivu "Slovní druhy" si udělejte test "slova ohebná" a test "slova neohebná") S pozdravem A. Kůr

ANGLIČTINA - Kadlecová

11. týden doma 25. - 31. 5.

Moji milí,

tento týden budeme procvičovat v Alfbooku Happy Street 2, Unit 2 The Presents a Unit 4 Are they monkeys?. Nezapomínejte mít zapnutý zvuk, opakujte po mluvčím nahlas a slovíčka, která ještě neznáte si zapište do vašich slovníčků. Toto zadání je povinné pro všechny děti, které nechodí od 25. 5. do školy. Vy, kteří do školy chodíte mě velmi potěšíte, když si Alfbook budete taky procvičovat :-).

Hezký jarní týden, IK

 

 

ANGLIČTINA - Kadlecová

Moji milí čtvrťáčci,

už to určitě víte, ale jen pro jistotu: s některými z vás se v pondělí už zase uvidíme. Moc se na vás těším. Přineste si sebou do školy jako obvykle učebnici, pracovní sešit, váš slovníček a školní sešit. Začneme opakováním toho, co jste si dělali samostatně a věřím, že všechny zadané úkoly budete mít vypracované.

Ti, kteří do školy nebudou chodit, dále pokračují v samostatném plnění zadaných úkolů, napíšu vám je zase v neděli odpoledne.

Hezký víkend, IK

 

Milí žáci a žákyně,

více jak po dvou měsících se vracíte do školních lavic. Výuka bude odlišná proti běžnému školnímu roku. Jsou tu pro Vás pedagogičtí pracovníci tj. učitelé, asistenti pedagoga, vychovatelé, abyste všechno společně zvládli.

Zasíláme Vám předem pokyny, které je nutné dodržet, abyste se mohli výuky zúčastnit a aby probíhala bez problémů.

V pondělí 25. 5. 2020 donese žák – žákyně vyplněné čestné prohlášení s aktuálním datem (25. 5. 2020). Jinak se nemůže výuky zúčastnit. Dříve zaslaná čestná prohlášení jsou neplatná.

Čestné prohlášení bude kontrolováno při vstupu do školy.

Škola se bude otvírat v 7:20 hodin.

Vyučování bude probíhat ve dvou blocích;

  1. dopolední blok - pro všechny přihlášené žáky prvního stupně (výuka).

7:40 – 11:00 výuka

11:00 –12:30 oběd dle rozpisu

Žáci, kteří nechodí na oběd do školní jídelny, předají třídnímu učiteli písemně informaci o tom, zda odcházejí sami, nebo zda je někdo vyzvedává.

11:00 – 11:30 jsou žáci pod dohledem pedagogického pracovníka.

  1. odpolední blok - pro žáky přihlášené do družiny (zájmová činnost).

11:30 – 16:30

Do školy budou žáci vstupovat vedlejším vchodem.

Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.

Žáky bude do budovy školy postupně pouštět školník.

Všichni žáci a zaměstnanci školy budou nosit ve společných prostorách roušky.

Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 čisté roušky a sáček na uložení roušky.

Kvůli snadnější manipulaci doporučujeme roušky s gumičkami.

Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla (dezinfekce rukou po příchodu do třídy, po každém vzdělávacím bloku, důkladné mytí rukou mýdlem nebo dezinfekcí).

Žáci si přinesou všechny sešity, učebnice, pracovní listy a penál.

Ve třídách

Neprodleně po příchodu musí každý žák použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí rukou.

Složení skupin žáků je stanoveno předem a je neměnné.

Maximální počet žáků ve skupině je 15. Je nutné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.

V průběhu pobytu ve třídě se nošení roušky řídí dle pokynů pedagogického pracovníka.

Po sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.

Odchod ze školy

Odchod žáků ze školy bude probíhat ve stanovený čas, který bude nahlášen první den školy opět vedlejším vchodem.

Jídelna

Žáci budou přicházet do jídelny v neměnných skupinách vždy ve stejnou předem stanovenou dobu.

Při vstupu do jídelny si žáci musí umýt ruce a dodržovat rozestupy.

Po sejmutí je rouška uložena do sáčku, při opouštění jídelny je opět nasazena.

Každý žák obědvá samostatně u jednoho stolu.

Po odchodu jedné skupiny žáků dojde k dezinfekci stolů a židlí a přichází další skupina.

Pokyny pro třídu:

1.) Nezapomeňte prosím dát dětem znovu čestné prohlášení s aktuálním datem (25. 5. 2020) – pokud jste uvedli starší datum než 25. 5. 2020.

2.) Dále potřebuji do žákovské knížky napsat (nejlépe do SDĚLENÍ – ŽK od str. 32):

Dítě odchází po 1. dopoledním bloku (11:00 hod.) SAMO … ANO/NE,

ČAS kdy ODCHÁZÍ: ………………

CHODÍ na OBĚDY … ANO/NE

3.) Žáci jsou rozděleni do skupin na 4.A a 4.B (rozděleni byli dle skupin na Aj – 4.A pí. uč. Kadlecová/ 4.B pí. uč. Špínová) 4.A zůstává v původní 4. třídě, 4.B je hned vedle v učebně původní 8. třídy.

  1. přestávka 4.A v 8:35-8:40 h; 4.B v 8:40-8:45 h
  2. přestávka 4.A v 9:50-10:00 h; 4.B v 10:00-10:10 h

Oběd:  4.A v 11:20 h;     4.B v 11:30 h

Ve skupinách se během 1. a 2. výukové hodiny budeme střídat s paní učitelkou Jarolímkovou tzn. Čj – Kůr, M – Jarolímková. V pondělí a pátek od 10:00 – 11:00 Aj dle skupin.

Ráno 25. 5. jdou žáci rovnou do školy jak přijdou, po skupinách „jak přijdou“ je bude vpouštět pan školník. V šatně se přezují a půjdou rovnou do třídy své skupiny. Pak už je zakázáno z třídy vycházet. Umyjí si ruce, posadí se a čekají na výuku. Ve třídě si mohou sundat roušku (po sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku). Při potřebě na WC odchází žák pouze s vědomím vyučujícího a s nasazenou rouškou. Žáci si přinesou všechny sešity, učebnice, pracovní sešity a penál + ŽK se zapsanými časy odchodů.

S pozdravem A. Kůr

Čj - Učivo - (Dú na 18.5. - 22.5.)

Dobrý den moji milí :o),

děkuji moc všem za zaslané úkoly. Opravu vám postupně zašlu do emailů. Tento týden budeme pokračovat v učivu shoda přísudku s podmětem a k tomu si zopakujeme učivo o slovech opačného významu (protikladná-antonyma), podobného významu (souznačná - synonyma) a taky trochu stavbu slova (předpona-kořen-přípona). PS str. 26, v AlfBooku opakujeme učivo "Význam slov", udělejte si test "Slova souznačná, protikladná, jednoznačná".

Koukněte také na odkazy:

https://www.youtube.com/watch?v=YBK0gvrRD4g

https://www.youtube.com/watch?v=PO0rHPI4WXQ

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/slova-protikladna-synonyma/

https://www.youtube.com/watch?v=GW7sHpgqa8k

Protože zatím nemám informace od všech rodičů ohledně nástupu 25.5., tak tuto informaci ještě během týdne vložím na stránky a zašlu rodičům do emailů.

Přeji hezký týden. S pozdravem A. Kůr

Zdravím všechny a posílám učivo na 18. - 22.5.

MATEMATIKA - učebnice - dokončit slovní úlohy str. 27 - cv. 6 - 9, v pracovním sešitě vypracovat slovní úlohy na straně 15  cvičení  5,6 a odpovědi na tyto dvě slovní úlohy mi pošlete do mailu. Kdo si ještě neprocvičil v Alfbooku čísla větší než 1 000, tak si je procvičte nyní.

PŘÍRODOVĚDA - Ekosystém rybník - str. 74 a 75 - přečíst.

VLASTIVĚDA - Lucemburkové v Čechách - str. 33 - přečíst, pracovní sešit - str. 14 a 15.

PŘEJI VÁM KRÁSNÝ TÝDEN. V. Jarolímková

Aj- K. Špínová - 18.5. -24.5. -v mailu najdete pracovní list + nahrávku k procvičování - naučíme se říkat, kolik je hodin (začneme postupně s celými hodinami). Naučíte se dle vzoru psát o svém oblíbeném dni. Posílám vám opět i dobrovolný úkol - video příběh + k tomu pracovní list - připomínám, že tento úkol je dobrovolný. 

 ANGLIČTINA - Kadlecová

10. týden doma 18. - 24. 5.

Moji milí čtvrťáčci, pro následující týden zůstáváme v U 23.

Několikrát si pečlivě přečtěte PB 49/5 a zapamatujte si tato pravidla výslovnosti přidaného -s ve 3. osobě jednotného čísla = on, ona, ono (to, pro zvířata a věci).

Potom si otevřete PB na str. 46/2 a vyberte si slovesa, která se vám líbí. Do školního sešitu napište 4 věty o Jane a Tomovi, co obvykle dělají. Např. Jane plays with her teddy bear. Tom eats his lunch at 1 P.M.   Vypracujte WB 48/3 a celou stranu 49, je to úplně snadné.

Mějte se hezky, IK

 

 

Čj - Učivo - (Dú na 11.5. - 15.5.)

Dobrý den moji milí :o),

tento týden budeme pokračovat v učivu shoda přísudku s podmětem. Kdo ještě nemá jasno jak shoda funguje, koukne na předchozí uvedené odkazy, nebo mi napíše email, případně zavolá a domluvíme si konzultaci po telefonu, případně PC. Jinak se podívejte do učebnice na stranu 38, kde si vše zopakujte ústně, cv. 5 z téže strany přepište do emailu nebo wordu v množném čísle a odešlete na můj email kur.augustin@gmail.com jako úkol ke kontrole.  Pozor na množné číslo podst. jména člověk, pračlověk (životný - vzor pán) - lidé, pralidé (ženský rod). Přestože podstatné jméno lidé skloňujeme v některých pádech podle ženského rodu, stále je rodu mužského životného. Tomu odpovídá také psaní koncovky v příčestí minulém:  (Ti) Lidé se stěhovali z místa na místo. Podrobněji si vysvětlíme ve škole. Koukněte jak se skloňuje slovo lidé viz odkaz:

https://www.mojecestina.cz/article/2012021305-jak-sklonovat-podstatne-jmeno-lide 

V PS si doplňte str. 25 a opakujte si v testech viz odkazy:

https://www.mojecestina.cz/article/2009030802-test-shoda-prisudku-s-podmetem-3

https://www.mojecestina.cz/article/2010021002-test-shoda-prisudku-s-podmetem-4

https://www.mojecestina.cz/article/2010022601-test-shoda-prisudku-s-podmetem-5

https://www.mojecestina.cz/article/2010041902-test-shoda-prisudku-s-podmetem-6

https://www.mojecestina.cz/article/2011031003-test-shoda-prisudku-s-podmetem-7

Přeji hezký týden. S pozdravem A. Kůr

 

ANGLIČTINA - Kadlecová

9. týden doma 11. - 17. 5.

Moji milí čtvrťáčci, měli jsme dva zkrácené týdny a mně se zkrátil seznam splněných úkolů. Kam jste se mi zatoulali? Mrzí mě, že nesplnili i ti, kteří mají až dosud 100% účast. Doplňte si úkoly, vy 4 zapomněnkové. Tak mě napadlo: víte, jak se anglicky řekne pomněnka? Znáte ji? Drobný modrý pětilístkový kvítek, roste u potoka nebo ve stínu. FORGET-ME-NOT [FOGET MI: NOT]. Forget = zapomenout. 

Tento týden se pustíme do Unit 23 - napište si slovíčka do svých slovníčků a naučte se je. Píšeme po řádcích a říkáme si nahlas výslovnost!!! WB 66 - 67

Když říkáme čas, co se kdy děje, říkáme za hodinami A.M. nebo P.M., podle toho, jestli mluvíme o dopoledni nebo odpoledni. V angličtine se obvykle neříká v 15 hodin, ve 22 hodin. Snadno si to zapamatujeme, dopoledne začíná písmenkem A, které je dříve v abecedě.  Odpoledne, které je až později, začíná P (nebo si řekněte PO poledni.) Jasné?

Do sešitu si opište:  A.M. [ejem]  dopoledne               I go to school at 7 A.M.

                            P.M. [pi:em] odpoledne               He does his homework at 3 P.M.                   A ZAPAMATUJTE SI TO!

Přečtěte si několikrát nahlas PB  48/1 a 48/2. Ve 2 odpovídejte podle vzoru v 1 a odpovídejte podle svého dne, co kdy děláte.

Mějte se hezky, přicházejí ledoví muži, Pankrác, Servác a Bonifác, tak mi nezmrzněte! IK

 

 

10.5. - Aj - K. Špínová - pracovní list k procvičování + nahrávku k jednomu ze cvičení máte v e-mailu, nebo si ho můžete stáhnout na "školevpyžamu". Zopakujeme si, co jsme se naučili minule, tedy otázku (např. Do you play tennis? Do you like chocolate?) .  Na konci pracovního listu máte odkaz na písničku. Kdybyste něčemu nerozuměli, nebo jste měli s vypracováním obtíže, pište.

Vážení rodiče,

dovolte, abych Vás informoval o skutečnostech, které se týkají opětovného nástupu dětí do školy 25. 5. 2020.

Veškeré podrobné informace naleznete na oficiálním webu naší školy, a to včetně důležitých formulářů, které je potřeba před nástupem do školy odevzdat. 

Shrnutí nejdůležitějších bodů:

  1. Účast je zcela dobrovolná, pokud se rozhodnete pro zařazení do školní skupiny, je třeba do pondělí 18. 5. 2020 zaslat vyplněný dotazník (viz příloha stránky školy - aktuálně) na emailzsmsnovyknin1@seznam.cz
  2. Přijetí žáka je podmíněno podepsáním čestného prohlášení (viz příloha stránky školy - aktuálně). Vzhledem k tomu, že skupiny mají být neměnné, není možné se přihlásit po termínu 18. 5. 2020.
  3. Škola bude otevřena pravidelně v 7. 20 Vyučování začíná v 7. 40 hodin, bude končit v 11. 00 hodin. Žáci budou odcházet nejdříve v 11. 30 hodin. (Harmonogram odchodu žáků bude upřesněn.)
  4. Ráno 25. 5. si před školou danou skupinu žáků vyzvedne pověřený vyučující, žák bude do školy vcházet sám. Zákonný zástupce do školy vstupovat nesmí. (rozpis skupin bude vytvořen vedením školy na základě přihlášek – jakmile budu znát rozpis, budu Vás na stránkách a emailem informovat). Skupiny budou maximálně po 15 a zůstanou zachovány stejné po celý den (tedy i v rámci školní družiny – pro 4. a 5. třídu družina zajištěna nebude). Žáci budou sedět po jednom v lavici s rozestupy mezi lavicemi. Připouští se střídání více vyučujících u jedné skupiny žáků.
  5. Žák musí být povinně každý den vybaven zakrytím úst a nosu (doporučujeme dvě čisté roušky v sáčku – nevylučuje se jiné zakrytí, které brání šíření kapének – ústenka, šátek, šál, štít. U štítu je třeba počítat s neskladností a křehkostí, to souvisí i s možností případného úrazu při poškození, je třeba v případě používání zajistit i vlastní čistící prostředky pro otírání štítu – z uvedených důvodů nedoporučujeme). Povinnost nosit roušky bude ve společných prostorách školy (třeba při přesunu na toaletu). V průběhu vyučování může vyučující rozhodnout o nošení roušky dle potřeby. (Myslím, že při vyučování ve třídě se obejdeme bez roušky). Po celý den budou děti pouze ve třídě, protože pobyt mimo budovu je zakázán (dle nařízení MŠMT). Bude zvýšený dohled nad pohybem žáků ve společných prostorách (chodby, wc) a omezen volný pohyb žáků. Vzhledem k rekonstrukci tělocvičny není možné chodit s žáky ani na přilehlou travnatou plochu.
  6. Obsah učiva, který bude realizován v dopolední části, bude následně zadán žákům, kteří školu nenavštěvují, tedy jejich výuka probíhá distančně.
  7. Školní jídelna bude v provozu.

Přijatá opatření škola čerpá z doporučení MŠMT – Ochrana zdraví a provoz základních škol v období do konce školního roku 2019/2020 - viz odkaz např zde:

https://www.zskom2.cz/hlavni-stranka/146-ochrana-zdravi-a-provoz-zs-do-konce-skolniho-roku-2019-2020

S pozdravem A. Kůr

Čj - Učivo - (Dú na 4.5. - 6.5.) Učivo si posuneme do pondělí 11.5. - užijte si státní svátek a zkuste nastudovat, proč ho vlastně slavíme :o).

Dobrý den, jak vidím v AlfBooku, většina z vás už učivo shoda přísudku s podmětem ovládá, tento týden navážeme učivem shoda přísudku s podmětem nevyjádřeným. Což je vlastně stále to samé, pouze nevyjádřený podmět poznáváme buď z tvaru přísudkového slovesa (Učil jsem se - kdo? = já), nebo z předešlé věty, tak jak popisují v učebnici na str. 37/cv. 3 a 4. také viz odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=z6n1_ahEY7E

https://www.youtube.com/watch?v=T-gVXmVXEFw

Procvičíme si shodu v doplňovačce: https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-shoda-podmetu-s-prisudkem-1-uroven/1392

a v diktátu s okamžitou kontrolou: https://www.youtube.com/watch?v=ofCTQX51G6E

Dú v PS str. 24, ve středu se vám znovu ozvu s dalšími informacemi. :o) S pozdravem A. Kůr

 

AJ - K. Špínová - pracovní list s úkolem máte v emailu, nebo si ho můžete stáhnout na "školavpyžamu". Kdyby byl jakýkoliv problém, pište:-) Máte tam i odkaz na další příběh, pokud se Vám minule příběh líbil. Mějte se moc hezky. KŠ

ANGLIČTINA - Kadlecová

8. týden doma 4. - 10. 5.

Moji milí,

máme druhý zkrácený týden a tak si dáme jen lehoučké opakování. Váš úkol pro tento týden je jen Alfbook Slovní zásoba Jídlo 1, 2. Pokud nebudete některá slovíčka znát, zapište si je do slovníčku. Nezapomínejte mít puštěný zvuk a nahlas opakovat po mluvčím, nejlépe několikrát.

Také si procvičujte ta slovesa, která jste si zapsali v minulých dvou týdnech, jsou důležitá.

Mějte se hezky,

IK

 

Učivo na 11. - 15.5.

Zdravím všechny a posílám učivo na příští týden.

Matematika - do mailu vám posílám pracovní listy. Zpět je pošlete do 17.5.

Přírodověda - Ekosystém rybník - str. 71 - 73 - přečíst.

Vlastivěda - Doba rytířská (učebnice) - str. 31 a 32 - přečíst. Důležitý je rámeček ZAPAMATUJ SI.

 

 

Matematika - učivo na 4. - 7.5.

učebnice str. 27 - cvičení 1 až 5 (odpovědi na slovní úlohy mi, prosím, pošlete do mailu). V pracovním sešitě si vypracujte na str. 15 jenom cvičení 2 a 3.

V Alfbooku si můžete procvičit čísla větší než 1 000.

Vlastivěda - učivo taktéž na 4. - 7.5.

str. 28 - 30 - ČESKÉ KRÁLOVSTVÍ ZA VLÁDY PŘEMYSLOVCŮ - jen přečíst.

Přírodověda - učivo také na 4. - 7.5.

str. 69 - 70 - EKOSYSTÉM LOUKA - také jenom přečíst.

Přeji vám všem hezký týden.

Čj - Učivo - (Dú do pondělí 4. 5.)

Vyzkoušejte si test viz odkaz (ale pozor - čtěte pozorně, ať se nenachytáte :o)):

https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-lexikalni/shoda-podmetu-s-prisudkem/shoda-podmetu-s-prisudkem-online-test-1

Ti, co testík zvládnou nejhůř na tři chyby a mají hotový test na shodu podmětu s přísudkem v AlfBooku si dají zasloužené volno do pondělí a užijí si čarodky. Test můžete i opakovat. Kdo by něčemu nerozuměl, napište mi do emailu čemu nerozumíte. Můžeme si domluvit online výuku, nebo po telefonu :o).

V závěru příštího týdne se ozvu už s informacemi k nástupu do školy předběžně plánovanému na pondělí 25.5., budu pak vyzvídat, kdo do školy nastoupí a koho rodiče nechají doma.

ANGLIČTINA - I. Kadlecová

7. týden doma - 27. 4. - 3. 5.

Zůstáváme v U 22, PB 46/2 - dopište si zbylá slovesa do malých sešitů, tak jak jste začali minulý týden a hlavně si je zapamatujte. V pracovním sešitě udělejte celou str. 47. Pokud nevíte, jak se řeknou  jednotlivé tvary, minulý týden jste se asi nenaučili slovíčka :-)!!

Užívejte si jarního sluníčka, IK

 

 

AJ - K. Špínová - připomínám, že všechny informace z tohoto týdne (20.4. - 24.4. ) a na týden následující (27.4. -1.5.) jsou na stránkách "školavpyžamu" + posílám e-mailem.

 

Zdravím všechny. Musím vás moc pochválit, protože většina z vás moc hezky pracuje. Zde jsou úkoly na 27. - 30.4.

Přírodověda: str. 66 - 68 přečíst

Vlastivěda: str. 27 učebnice -  přečíst, pracovní sešit str. 13

Matematika: dokončit AlfBook - čísla do 1 000.

Matematika - učebnice str. 26, pracovní sešit str. 14, cvičení 3 - 6.

 

Čj - Učivo - (Dú na 20. 4. - 29. 4.)

Dobrý den, omlouvám se za odmlčení. Děkuji všem za zaslání písemného úkolu. Jak to doopravím, tak vám v emailu pošlu, jak jste dopadli. Podívejte se prosím na učivo shoda podmětu s přísudkem viz odkaz. Kdo si pozorně projde odkazy zjistí, že to není složité. Učivo záměrně nechávám do středy 29.4., ať máte dost času na procvičování :o).

https://www.youtube.com/watch?v=zHbkttnvTXc

https://www.youtube.com/watch?v=c2YtK53lipo

Pracovní sešit str. 21 cv. 3, str. 22 a 23, učebnice str. 33 až 36 ústně - jde o pochopení pravidel shody a psaní i/y v přísudku. procvičujte na: https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/shoda-prisudku-s-podmetem/

https://www.pravopisne.cz/2019/11/shoda-prisudku-s-podmetem-pro-prvni-stupen-2/

http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_133

Kdo si bude jistý, že to ovládá, tak si na závěr udělejte v AlfBooku v učivu: Stavba věty, test - shoda podmětu s přísudkem. 

 

 

ANGLIČTNINA - Kadlecová 

6. týden doma 20. - 26. 4.

Chválím ty, kteří si doplnili Alfa, ale pořád mi ještě dva chybějí, kde jste? Máme nový týden a s ním i nový unit. U 22 je opakovací, ale pozor, má 5 nových slovíček!! Nejdřív si je přečtěte nahlas, pak pěkně po řádcích opište do svých slovníčků.

PB 46/2 - přepište si do malých sešitů do sloupečku opakování sloves, od boil po do, začneme:  1. clean - čistit

                                                                                                                                       2. boil - .............. 

               a zopakujte si je. Pokud nějaká neumíte, napište si je do slovníčků a naučte se je.

WB - vypracujte celou stranu 46. Tento týden nemáte nic z Alfbooku.

Mějte se hezky a nezapomeňte, že po návratu do školy budu pracovní sešity i vaše malé sešity kontrolovat.

Hezký jarní týden,

IK

 

 

17. 4. pátek -  AJ kontrola

Děláte mi většinou velikou radost, krásně se snažíte a to mě MOC těší. Už opakovaně postrádám výsledky čtyř z vás, u jednoho z těchto čtyř mě to velmi překvapuje, protože jsem si jistá, že ho angličtina baví a jde moc dobře!!! Doplňte si všechno do neděle, prosím.

Hezký  slunečný víkend, IK

 

 

Čj - Učivo - úterý 14. 4. (Dú na 14. 4. - 17. 4.)

Zdravím vás po Velikonocích. Ty co v AlfBooku vypracovali všech pět testů moc chválím, jsem rád, že tak pěkně a svědomitě pracujete :o), samozřejmě to zohledním na známce na vysvědčení :o). Ale všiml jsem si, že dobrá třetina z vás ještě úkol nesplnila, nebo některé testy vynechali. Koukněte se pro jistotu, zda máte všech pět cvičení opakování a procvičování podstatných jmen rod střední, ženský a mužský. Připomenu vám to do emailu. Dále se podívejte na opakování podmětu a přísudku viz odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=x4Kybm2pvyg

Pracovní sešit str. 21, učebnice str. 32 ústně. V AlfBooku si vše zopakujte v učivu: Stavba věty, test - Podmět a přísudek (zatím pouze tento).

Dáme si do pátku také jeden písemný úkol (na víkendy úkoly nedávám - takže pokud by někdo raději pracoval o víkendu - stačí mi to do neděle.) V učebnici na str. 32 si napište cvičení 11, nechám vám vybrat jestli si ho napíšete perem, vyfotíte mobilem a pošlete vypracované cvičení k opravě emailem, nebo zda ho napíšete ve Wordu a také pošlete ke kontrole na email.

 

ANGLIČTINA - Kadlecová

5. týden doma  14. - 17. 4.

Moje milá děťátka-robátka, 

je po Velikonocích a tak se zase pustíme do učení. DĚLÁTE MI VELIKOU RADOST, MOC VÁS CHVÁLÍM, JSTE PRO MINULÝ TÝDEN MOJE NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ TŘÍDA. Ti dva z vás, kteří angličtinu nevypracovali, si jistě zadané cvičení v Alfbooku doplní. Pokud si nevíte rady, máte na mě telefon nebo e-mail boirko2@volny.cz, klidně se ozvěte. Tento týden je kratší a tak bude kratší i zadání, máte jen 

AlfBook: Slovní zásoba  Čísla 4, 5  nezapomeňte si pustit zvuk a opakovat nahlas slovíčka, pořád opakujeme číslovky a dbáme na                                                           správnou výslovnost, pokud se vám cvičení nepodaří napoprvé, můžete je opakovat kolikrát chcete,                                                     hlavně se vždy odhlašujte x nahoře na liště, ať se výsledky uloží. V pátek je kontrolní den. Mějte se                                                     hezky.

IK

Zdravím všechny a posílám úkoly na 20. - 24.4.

Tento týden si ještě dokončete pracovní listy z matematiky, které jsem vám poslala na mail.

Vlastivěda - str. 25 a 26 - přečíst, důležité informace - rámeček ZAPAMATUJ SI - učebnice

pracovní sešit Vlastivěda - vyplnit str. 12.

Přírodověda - učebnice - str. 64 a 65 - přečíst.

Matematika - v mailu máte nové počítání s tajenkou, které jsem včera posílala a MOC VÁS CHVÁLÍM, protože někteří už mi vyluštěnou tajenku poslali zpět. 

MATEMATIKA učebnice - str. 24 a 25 - Znázozňování zlomků

MATEMATIKA pracovní sešit - str. 14, cvičení 1 a 2.

V AlfBooku si zkuste vyplnit - Čísla do 1 000.

 

Moji milí,

zítra vám začínají velikonoční prázdniny. Chci vám všem popřát veselé Velikonoce, bohatou pomlázku a užijte si sluníčka. Uvidíme se tady příští úterý. 

IK

6.4. -AJ- K. Špínová - dodělejte prosím všichni cvičení, která jsem poslala e-mailem včetně kvízu /(odkaz na něj jsem posílala spolu se cvičením v e-mailu). Pokud by byl jakýkoliv problém, pište na spinova.anglictina.zs@seznam.cz

Čj - Učivo - pondělí 6. 4. (Dú na 6. 4. - 10. 4.)

Všechny moc chválím, test na slovesa se vám povedl :o), čekám jen na test od Honzíka, Filipa a Verči. Dál budeme procvičovat časování sloves. Pracovní sešit str. 20, učebnice str. 31 ústně.  A zopakujeme si vzory podstatných jmen. V AlfBooku je tentokrát pět testů na opakování a procvičování podstatných jmen rod střední, ženský a mužský a s tím související pravopis v koncovkách, který se řídí dle vzoru daného podstatného jména. Necháme si tedy více času na procvičování, dejme tomu do pátku 10. 4. Když jsou ty Velikonoce :o). Někteří už se do testů nedočkavě pustili :o). Pro procvičování můžete používat odkazy, které uvádím níže, ale není to podmínkou. 

Procvičování sloves:

https://www.youtube.com/watch?v=KazZUzbR2Wk

https://www.youtube.com/watch?v=LSeZIYE1CcE

https://www.youtube.com/watch?v=sx_qy2EJ-NE

Procvičování podstatných jmen: https://www.youtube.com/watch?v=6sS1w-wpw7w

https://www.youtube.com/watch?v=R5hGb5bRUZg&list=PL2BbG1leUiJw8rI_ZXZjAaWAfsaDCFv10&index=38

https://www.youtube.com/watch?v=yggI2gDsey4

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_4.roc/cj4_koncovky_podstjmen_procvic1.htm

 

 

Zůstáváme v U 21, opakujeme si číslovky. PB 45/5 přečtěte nahlas a opište do jednoho sloupečku do malého sešitu, číslovky se naučte. WB 45/5, 6, 7 vypracujte, jak jste zvyklí do svých pracovních sešitů.

AlfBook: Happy street, Unit 2 Numbers - tady máme něco nového:                budeme si pamatovat   young = mladý       old = starý

                                   pozor na poslední otázku, jsou tam 2 správné odpovědi                              younger = mladší   older = starší

A je mi líto, že na mě minulý týden zapomněli tři z vás. Doplňte si učivo.

Mějte se hezky, v pátek jako obvykle kontroluji. Pokud něco potřebujete, pište mi na boirko2@volny.cz 

IK

 

 

 

SOBOTA - CHVÁLÍM za doplnění a pěkné výsledky. Některé stále nevidím, kde jste??? IK

ANGLIČTINA  Kadlecová - pátek 3. 4. = kontrolní den

Znovu si zasloužíte velkou POCHVALU, zvláště ti z vás, kteří si vypracovali i nějaká cvičení navíc. Moc chválím děti, kterým se Alf zvláště povedl, děláte mi radost!!! Ale také musím říct, že jsem nenašla vypracovaná cvičení tří z vás. Nezapomněli jste někteří tenhle týden na angličtinu? Doplňte si je! Mrzí mě, že se ještě pořád nepřipojila jedna holčička, ale dáme to spolu dohromady, žádný strach! V neděli navečer vám pošlu procvičování na příští týden. 

IK

 

Čj - Učivo - středa 1. 4. (Dú na 1. 4. - 3. 4.)

Úvodem pochvala těm, kdo už mají na AlfBooku hotový test z vyjmenovaných slov, Kdo nemá, budu ho kontaktovat, nebojte :o). Takže opakujeme a procvičujeme časování sloves. Pracovní sešit str. 19, učebnice str. 30 ústně.  Do pátku 3. 4. si udělejte  v AlfBooku test "Slovesa".  Všiml jsem si, že někteří už ho mají a dobře :o). Pro procvičování můžete používat odkazy, které uvádím níže, ale není to podmínkou. Ani v pracovním sešitě Taktik záměrně neuvádím strany pro procvičování - naleznete podle učiva v obsahu, ale není to povinné - jde jen o nabídku k procvičování.

Našel jsem jednu paní učitelku na YouTube, která nahrála opakování sloves, tak si to s ní zopakujte a procvičte: :o)

https://www.youtube.com/watch?v=1qBQhycQSEM

https://www.youtube.com/watch?v=AmR9Wmyr_Mo

M - Učivo - (Dú v matematice jen připomínám v PS do str. 13, Uč do str. 23 trvá do pátku 3. 4.) Také vás chci informovat, že máte novou paní učitelku na M a Čs. Paní uč. Mrugalová odešla a na její místo nastoupila paní učitelka Jarolímková.

 

Zdravím všechny děti a jejich rodiče. Jsem Vaše nová učitelka, jmenuji se Vladimíra Jarolímková a budeme se společně učit matematiku a Člověk a jeho svět (tedy vlastivědu a přírodovědu). Společné učení nám určitě půjde. Posílám první úkoly.

UČIVO NA  PONDĚLÍ - ČTVRTEK  (6. - 9. 4.)

Vlastivěda : Přemyslovská knížata - učebnice str. 21 - 24 - přečíst - důležité informace : rámeček ZAPAMATUJ SI!
 
Přírodověda : Příroda v létě : EKOSYSTÉM - POLE  - učebnice str. 61 - 63 - přečíst
 
Matematika : opakování učiva
                          pracovní listy - příklady + slovní úlohy, pošlu dětem mailem
                          AlfBook - Čísla do 100 - grafy, násobení a dělení.
Ti, co už procvičovali, moc chválím. Ostatní do 10.4.
 
 

Učivo - pondělí 30. 3. - středa 1. 4. (tento týden si zatím rozvrhneme jen do středy)...

Chválím vás za zpracování testu "Opakování 3. tř." je vidět, že jste se s AlfBookem skamarádili :o). Když nebudete s testem spokojeni, máte možnost ho udělat znovu. Pro tento týden si dáme za úkol do středy test na "Vyjmenovaná slova", abychom na ně nezapomněli :o).

Čj - učebnice str. 28 - 29, kromě časování sloves v přítomném a budoucím čase si přidáme i čas minulý. PS str. 17 a 18.

Nezapomeňte na konzultační hodiny, kdo by měl problém s vysvětlením konkrétní látky, může zavolat vždy ve středu v době od 9.00 hod. do 12:00 hod. na můj tel. 777 666 474.

procvičujte na:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/slovesa/slovesa.htm

Je možné si dělat i cvičení na: https://interaktivita.etaktik.cz/book/88.1

https://interaktivita.etaktik.cz/book/85.1

Přístupové jméno je: Augustin.Kur@seznam.cz Přístupové heslo je: sesit4447, po pravé straně jsou i cvičení s bonusy

 

AJ- 30.3. - K. Špínová - těm, co se mi ozvali, jsem poslala cvičení e-mailem. Mail na mne - spinova.anglictina.zs@seznam.cz

V alfbooku udělejte v HAPPY STREET cvičení UNIT 4 - Are they monkeys (pozor jsou tam ke konci otázky 3 otázky, které jsme ještě spolu neprocvičovali - tak nebuďte smutní, pokud nebudete mít odpověď správně. Jsou to otázky na porovnávání - bude probírat později. Bohužel tyto otázky, nemohu ze cvičení sama odebrat.)

ANGLIČTINA - p. uč. Kadlecová

3. týden doma - 30. 3. - 3. 4.

Napište si nová slovíčka U 21 v pracovním sešitě na str. 66. Slovíčka si nejdřív přečtěte nahlas a pak pečlivě opište po řádcích (nikdo už nepíše po sloupečcích!!!) Dále WB 44/1, 2, 3. PB 44/1, 2 zkoušejte si číst několikrát nahlas. 

AlfBook: Slovní zásoba  Zelenina 1 - nezapomeňte mít zapnutý zvuk a opakovat slovíčka nahlas.

IK

 

 

ANGLIČTINA - p.uč. Kadlecová - pátek = kontrola

Moc ráda CHVÁLÍM většinu z vás. Správně jste pochopili zadaná cvičení a většinou se vám povedlo správně odpovědět. Mrzí mě, že jsem nenašla splněná domácí procvičování od Lucky a Veroniky, připojte se také k nám. V neděli odpoledne vám pošlu další cvičení na příští týden. Pokud máte nějaké dotazy, moje e-mailová adresa je boirko2@volny.cz.  

OPRAVDU JSTE MI UDĚLALI VELKOU RADOST, JSTE ŠIKULOVÉ.

IK

 

Přírodověda na týden od 30. do 3.4.

Pokračujte v kapitole Příroda na jaře - Ekosystém potok a řeka na str. 58-60 a zaměřte se na informace v rámečku "ZAPAMATUJ SI" na str. 60.

Vlastivěda - dějepis na týden od 30. do 3.4.

Na str. 20 na vás čeká Výprava za poznáním - Velká Morava s opakováním. Pak dodělejte úkoly v pracovním sešitě na str. 10.

 

AJ - skupina K. Špínové - přihlaste se prosím do Alfbooku a v záložce Happy Street udělejte během čtvrtka a pátku - lekci 1 a 2 - je to pouze opakování.  Budu ráda, když mi na sebe pošlete kontakt, abych kromě cvičení v alfbooku, mohla případně posílat i cvičení ve formě dokumentů. e-mail na mne: spinova.anglictina.zs@seznam.cz

Připomínám, že jsem pro žáky vytvořila tyto kvízi - ještě neudělali všichni - zkuste si ho projít - https://kahoot.it/challenge/0462030?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1585224243599

a tento  https://kahoot.it/challenge/0682662?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1584821471249

M - Vypracování učiva matematiky si rozvolněte i do příštího týdne do pátku 3. dubna, ať to vše v pohodě stíháte a nezapomínejte si číst. :o) Dnes se mi nikdo při konzultačních hodinách neozval, tak předpokládám, že všemu rozumíte, kdyby ne, pište. :o)

Čj - Ahoj, musím pochválit Terku, Daníka T., Elenku, Anežku a Domču, že už mi poslali své emily. A co ostatní? Pojďte si dát termín, že mi své emaily pošlete nejpozději do pátku 27.3.

Již jste se zvládli přihlásit a okouknout AlfBook? Pojďme si dát také termín, že nejpozději do tohoto pátku zkusíte všichni test "Opakování 3. třída." Kdo bude mít nějaký problém, pište na můj email kur.augustin@gmail.com. Nebo klidně pište jen tak, co vás zaujalo, nebo vám nešlo. Jinak Denisku a Kubu chválím, že už si tento test udělali. :o) Jinak až si budete vybírat své jméno v AlfBooku, tak se nelekněte, že nám přibyl nový žák, je to jen zkušební jméno, abych nemusel dělat zkušební testy pod vaším jménem, také se s programem teprve učím :o).

Přírodověda na týden od 23. do 27.3.

Přečtěte si kapitolu Příroda na jaře - Ekosystém potok a řeka na str. 56-57.

 

Vlastivěda - dějepis na týden od 23. do 27.3.

Přečtěte si kapitolu Velkomoravská říše str. 18-19 a zapamatuj si hlavně informace v rámečku "ZAPAMAZUJ SI" na str. 19. Dodělejte postupně i úkoly týkající se dané kapitoly v pracovním sešitě.

 

ANGLIČTINA - skupina Kadlecová  týden od 23. 3.

V učebnici na str. 43/4 si nahlas čtěte, opište si do malého sešitu a zapamatujte tyto výrazy. Budeme si pamatovat, že předložka OF se váže s 2. pádem (koho, čeho.)

AlfBook     Chit-Chat 1           Days and Months

Cvičení v AlfBooku jsou povinná, budu je v pátek ráno kontrolovat a budete podle nich hodnoceni, pracujte tedy soustředěně :-)!

 IK

 

 

Vážení rodiče a žáci,

pro možnost získání zpětné vazby zavádíme program  AlfBook,  ve kterém si žáci hravým způsobem opakují a upevňují vědomosti z probíraného učiva, učitel vidí výsledky svých žáků a rodič získává přehled o znalostech svých dětí. Přihlášení k testování lze přímo na http://www.alfbook.cz/.

Přihlášení žáka:

Na stránce: http://www.alfbook.cz/, žák zadá kód školy:    zsmsnovyknin, klikne na START, ve sloupci „žák“ vybere třídu, žáka a zadá heslo.  Dále už intuitivně na obrazovce s letadlem rozklikne ročník, vybere předmět, konkrétní učivo a políčkem start spouští test. Na konci testu žák získá informaci o úspěšnosti testu.

Jak to funguje:  https://programalf.com/alfbook/info/index_cz.html.

Testování slouží k získání informace, jak žák učivo zvládá a na co se ještě má v procvičování zaměřit, učitel pak výsledky testů využije pro potřeby klasifikace. Přístupová hesla rozešlu rodičům emailem, na koho nemám tak SMSkou. Pro potřeby komunikace ohledně učiva využívejte email kur.augustin@gmail.com, domluvíme si konzultační hodiny, kdo by měl problém s vysvětlením konkrétní látky, může zavolat vždy ve středu v době od 9.00 hod. do 12:00 hod. na můj tel. 777 666 474.

Dále milí žáci, nezapomínejte číst, teď než kdy jindy na to máte dostatek času :o). Založte si své emaily, aby email obsahoval pokud možno vaše příjmení a jméno (abych věděl, kdo mi to posílá). Můžete se mnou přes email komunikovat své dotazy, já mám možnost nahlížet do testů ALFa jak se připravujete a případně vám na email budu psát v čem se máte zlepšit, nebo ještě lépe, že jste výborní, jak vám to hezky jde :o).

S pozdravem A. Kůr

Učivo - Týden 23.3. - 27.3.

Čj - učebnice str. 26 - 27, naučit se časování sloves v přítomném a budoucím čase. PS str. 15 - 17. procvičujte na:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/slovesa/slovesa.htm

Je možné si dělat i cvičení na: https://interaktivita.etaktik.cz/book/88.1

https://interaktivita.etaktik.cz/book/85.1

Přístupové jméno je: Augustin.Kur@seznam.cz Přístupové heslo je: sesit4447, po pravé straně jsou i cvičení s bonusy

M - v matematice pokračujte v PS do str. 13, Uč do str. 23, na internetu si pod stejným loginem i heslem jako uvádím v Čj otevřete:

https://interaktivita.etaktik.cz/book/93.1, naleznete tam bonusy pro procvičování )např. daně v Římě :o).

 

21.3. - AJ - K. Špínová - zde je odkaz na další kvíz. Opakujeme can / can´t ( He can swim - Umí plavat, He can´t swim - Neumí plavat) + slovní zásobu (swim, cook, clim, catch a ball atd.). V kvízu je 11 otázek, otázky se posouvají na kliknutí  - NEXT (další). U některých otázek mají děti napsat, zda je tvrzení podle obrázku pravdivé, či ne. Měly by vědět z hodin, že TRUE znamená pravda a FALSE - nepravda.  https://kahoot.it/challenge/0682662?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1584821471249, Pozor quiz příští neděli zmizí. 

18.3. - AJ - K. Špínová 

přečtěte si článek o vlcích, který máte mít vlepený v sešitě + zde je odkaz na quizz, který jsem pro vás připravila. Odpovídejte podle obrázků - TRUE (PRAVDA), FALSE (LEŽ) - There is/are (tam je/jsou), There isn´t/aren´t (Tam není/nejsou)

https://kahoot.it/challenge/0931098?challenge-id=f32f0a04-736f-47b4-a4fc-06605dfe3b74_1584538397698

Kvíz bude otevřený jen do 24.3., pak zmizí.  Do konce týdne přidám další. 

Přírodověda na týden od 16. do 20.3.

Přečtěte si kapitolu Příroda na jaře na str. 52-55 a zapamatuj si hlavně informace v rámečku "ZAPAMAZUJ SI" na str. 55.

Vlastivěda - dějepis na týden od 16. do 20.3.

Přečtěte si kapitolu Staré pověsti české str. 15-17 a zapamatuj si hlavně informace v rámečku "ZAPAMAZUJ SI" na str. 16.

ANGLIČTINA - skupina paní učitelky Kadlecové

Moji milí,

tento týden si dodělejte Unit 19, v pracovním sešitě str. 40 - 41 všechna cvičení. Aspoň 3x si nahlas přečtěte článek v učebnici na str. 41/3. Po přečtení si jednotlivé věty přeložte. Zkuste si v učebnici 41/4, snažte se mluvit nahlas. Zkuste takto mluvit o svém mazlíčkovi. Pro příští týden máte za úkol pečlivě opsat do slovníčku slovíčka Unit 20, nezapomínejte, že opisujeme po řádcích a říkáme si slovíčka nahlas. Slovíčka U 19 i U20 se naučte, náš test musíme odložit a napíšeme ho po návratu do školy. Vypracujte také všechna cvičení v pracovním sešitu U20 str.42 - 43. Procvičujte si angličtinu průběžně, nenechávejte vše na poslední chvíli.

IK

 

11.3.

Zatím nevíme na jak dlouho budou školy uzavřeny, nejspíše dle vývoje situace. Budu tedy psát učivo vždy na týden dopředu. Tzn. do konce tohoto týdne bychom opakovali. Je potřeba zautomatizovat určování vzorů všech tří rodů a s tím související pravopis v koncovkách podstatných jmen. V PS již máme učivo doplněné (do str. 13), budeme tedy čerpat cvičení z učebnice 2. dílu. Tato cvičení budeme opisovat do školních sešitů, které mají žáci u sebe (případně vypracovávají na papír).

11. - 13.3.

Čj - učebnice str. 10/cv. 3, str. 13/cv. 7, str. 15/cv. 7,9, str. 17/cv.8. je vhodné také procvičovat na PC (např. na: https://zsbcupice.cz/ctvrty-rocnik.html, nebo na www.skolakov.eu, https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-4-trida, možno i https://www.scio.cz/pro-deti-a-rodice/procvicovaci-testy.asp - nenechte se odradit nákupním košíkem, po přihlášení je vše zdarma, https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma, nebo dle vlastního výběru)

M - je třeba procvičovat sčítání a odčítání pod sebou a zaokrouhlování. V učebnici str. 6 ústně, písemně PS do str. 5.

16. - 20.3.

Čj - učebnice str. 22/cv. 5,6, str. 23/cv.10, dále přečíst str. 25, zejména cv. 3 až 6 a podrobně zopakovat učivo str. 24 a v pracovním sešitě ve spolupráci s učebnicí doplnit str. 14.

M - je třeba procvičovat sčítání a odčítání pod sebou a zaokrouhlování. V učebnici str. 7 ústně; str. 8/cv. 8 a 9 na papír, PS do str. 6 

 

6.3.

Škola v přírodě:

Redmi 070.jpg

Redmi 071.jpg

Redmi 073.jpg

Redmi 074.jpg

Redmi 076.jpg

Redmi 077.jpg

Redmi 078.jpg

Redmi 082.jpg

Redmi 091.jpg

Redmi 095.jpg

IMG_20200304_152646.jpg

IMG_20200304_153132.jpg

IMG_20200304_154436.jpg

IMG_20200304_155131.jpg

IMG_20200304_155138.jpg

IMG_20200304_161320.jpg

IMG_20200304_161337.jpg

IMG_20200304_161344.jpg

IMG_20200304_161905.jpg

IMG_20200304_161909.jpg

IMG_20200304_163228.jpg

 

5.3.

Škola v přírodě:

Omlouvám se, za zaostalé zpravodajství, trochu spoléhám na to, že děti každý večer volají a předávají info. Včera jsme kromě lyžování měli dopolední a odpolední výlet na rozhlednu Eliška a dělostřeleckou základnu Stachelberk. Počasí nám vyšlo, takže máme i fotky. Pokoušel jsem se je načíst, ale nějak se mi to nezdařilo, ale už jsem je poslal firmě, která nám je umístí na naše stránky.

Moc děkujeme maminkám Martina Dominika a Lukáše a babičce Honzíka za napečené dobroty, jen se po nich zaprášilo. :o)

Dětem se tu líbí, večerní slzičky stesku jsou ojedinělé, pobyt na svahu si užívají. Dnes jsme si k obědu dali špekové knedlíky s uzeným masem, děti si vždy mají možnost přidat a některé této možnosti dosti využívají :o). Dnes už nás po poledním odpočinku čeká poslední lyžování a odpolední výuka. Na večer se šušká o večerním překvapení :o). Nějak nám to rychle uteklo ... :o).

 

 

2. 3.

Žáci, kteří nejeli na školu v přírodě, se v týdnu od 2. 3. do 6. 3. učí podle časového rozvrhu V. B. Tzn., že mají výuku v:     Po do 12 : O5    Út do 14 : 40    St do 12 : 05     ČT do 12 : 05     Pá do 11 : 10

 

Pro žáky kteří nejsou ve škole v přírodě:

u paní zástupkyně Zouchové jsem nechal svazek pracovních listů, které si samostatně mohou vypracovávat buď ve škole (půjdou do pátého ročníku) nebo v případě nepřítomnosti doma.

Škola v přírodě:

1.3.

Dobrý večer,

dorazili jsme bez problémů, už jsme po večeři, měli jsme výborné vepřové výpečky se špenátem a bramborový knedlík, od zítra už nás čeká svah, na sjezdovce sníh máme :o). Budíček je v 7:00, snídaně je v 8:00, trochu bojujeme s připojením, takže jak to pujde, vždy se nejpozději po večeři (večeře je v 18:00) ozvu s dalšími zprávami :o)...

 

 

Vážení rodiče,

stále se mne děti ptají na podrobnosti týkající se školy v přírodě, myslím, že vše bylo řečeno na schůzce 11. února, ale ne všichni se zúčastnili, tak jen shrnu pár nejdůležitějších informací.

Termín konání: 1. 3. až 6. 3. 2020 areál Bret v Prkenném Dole v Krkonoších

Odjíždíme: v neděli 1. 3.  ve 12:15 od školy (sraz před školou ve 12:00 hod.)

Návrat k ZŠ MŠ Nový Knín v pátek 6. 3. 2020 mezi 13:00 – 14:00 hod.

Vedoucí kurzu: Mgr. Miloš Krátký, instruktor: Ing. Jaroslava Tichá, učitel: Mgr. Augustin Kůr

 

K autobusu: podepsaný ústřižek prohlášení o bezinfekčnosti, že je dítě způsobilé zúčastnit se školy v přírodě s lyžováním, zde podpisem potvrzujete, že bylo odborně seřízeno vázání lyží (potvrzení o seřízení si necháváte) – tento papír jsme rozdávali na výše zmíněné schůzce a po schůzce (pokud se k vám papír nedostal, nebo došlo ke ztrátě, stačí říci a pošlu vám ho). Posudky o zdravotní způsobilosti, které mají platnost dva roky, všem dětem platí z minulé školy v přírodě, taktéž kopie kartičky pojišťovny, pokud platnost vypršela, řešil jsem to s rodiči individuálně. Taktéž zálohy už mají všichni zaplacené.  S sebou k autobusu bude tedy potřeba do obálky zalepit peníze na vleky (350,- na týden), plus případně za zápůjčku vybavení (60,- x 4 dny) - oproti minulé informaci 95,- na den byla domluvena dodatečná sleva.

Jinou finanční hotovost nepotřebují, krámek je daleko (max jsme se dohodli na částce 200,- s sebou na individuální potřeby), pití si bude možné natočit kdykoli na chatě do láhve, jídlo bude dostatečné (ráno „švédský stůl“, svačina s sebou, oběd, svačina a večeře). Prosím, nedávejte nadmíru pochutin, spíše něco drobného na přilepšení, třeba tatranku na den.

S sebou: lyžařskou výbavu, kdo nežádal o zápůjčku. Oblečení na lyže (oteplováky, termoprádlo, rukavice, čepici, nákrčník – vše raději dvakrát, pro možnost převlečení a usušení. Vhodnou obuv na hory, přezůvky a převlečení do chaty (v případě podepsaných svršků a bot se usnadní identifikace případně ztracených věcí – zkušenost z minulé školy v přírodě :o)), hyg. potřeby, věci na spaní, penál s psacími potřebami a pastelkami – učení si děti neberou, dostanou pracovní listy, nějakou stolní hru pro podvečerní zábavu – např. karty, láhev na pití. Mobily dle uvážení – bude vyčleněn čas v osobním volnu pro případné použití, žáci si za ně odpovídají sami.

Organizace: Žáci se budou střídat v dopolední výuce a odpoledním lyžování a naopak. Večerka bude ve 21:00 hod.

                                                                                                                 S pozdravem Augustin Kůr, tř. uč.

 

21.2.

Čj - Procvičujeme psaní i/y v koncovkách podst. jmen rodu mužského, došli jsme v PS do str. 12/cv. 2.

Cv. 3 ze str. 12 píšeme v pondělí jako testík.

14. 2. - AJ  - skupina K. Špínové- v pondělí 17.2. píšeme malý testík na slovní zásobu k tématu "jídlo". 

Na čtvrtek 20.2. mají děti napsat dopis o sobě podle vzoru, který dostaly. Dnes jsme se tomu věnovali i v hodině. 

Čj - Učebnice str. 20 - vysvětlili jsme si zákonitosti určování životnosti, neživotnosti a vzorů rodu mužského. V PS jsme dodělali cv. 2 na str. 9. Opakujeme pravopis v koncovkách pods. jmen rodu stř. a ženského.

30.1.

Čj - Celý týden jsme procvičovali určování vzorů rodu středního a ženského a využití vzorů pro správný pravopis i,y. Tzn. v PS jsme naposledy dělali na str. 8/cv. 2 a). Jinak jsme používali prac. listy, které si děti nesou domů na prázdniny na procvičování - s tím, že jim za Dú stačí vypracovat jednu libovolnou stranu, ale kdo se chce připravit na pondělní testík, vypracuje raději celý papír. :o)

Kdo papír s doplňovačkou nemá může procvičovat např. na: https://zsbcupice.cz/ctvrty-rocnik.html, nebo na www.skolakov.eu.

S pozdravem a přáním pohodových jarních prázdnin A. Kůr

28.1.

Aj - celý minulý týden a tento týden opakujeme I LIKE a I DON´T LIKE (mám a nemám rád/a) + slovní zásoba jídlo ( I like chicken/ I don´t like fish) + volnočasové aktivity ( I like skiing, swimming). Pracujeme s kopiemi, které si děti lepí do sešitu. 

Čj - vysvětlili jsme si životnost a neživotnost podstatných jmen rodu mužského a roztřídění vzorů - Uč. str. 18 až 20 (budu znovu vysvětlovat po prázdninách). Procvičujeme psaní i,y v koncovkách podst. jm. rodu středního a ženského. Ve slohu jsme dělali pětilístek (něco jako osnovu), z pětilístku jsme pak utvořili text o členu rodiny asi o pěti větách.

27.1.

Čj - v PS na str. jsme si na známky udělali cv. 3, abychom věděli jestli uz to umíme, na str. 8 jsme pak pokračovali cv. 1 a 2 a)

M - v PS jsme dodělali str. 37 a dále cv. 1 a 2 na str. 38. Nazítra ořezané tužky a pravítko.

Zítra při Pv budeme přetírat tuší obrázky z minula. dú jsme dnes neměli.

20.1.

Čj - Dnes jsme si rozdali opravenou pololetní práci, říkali jsme si, kdo bude mít jakou známku v pololetí z Čj, některé ještě budu zkoušet. Pololetku si nesou domů podepsat od rodičů a zítra ji mají podepsanou přinést. ŽK jsem si dnes nechal u sebe. V PS jsme na str. 5. V týdnu budeme procvičovat vzory ženského rodu PS do str. 8, v pátek bych rád začal rod mužský.

Dne 16.01. píšeme pololetní práci z matematiky - násobení a dělení, sčítání a odčítání pod sebe, zaokrouhlování a slovní úloha.

10.1.

Čj - PS do str. 3, na str. 5 jsme si udělali,cv. 1 samostatně na známky pro kontrolu, zda to umíme (PS jsem si vybral) a vysvětlili jsme si, jak je to s ženským rodem, seznámili jsme se se vzory žena, růže, píseň, kost v uč. str. 14 a na str. 12 si ukázali určování vzoru: že když podst. jméno r.ž. končí v 1. pádě č.j. na -a, bude podle vzoru žen-a, když končí na -e, bude podle vzoru růž-e a pokud končí na souhlásku, potřebujeme tak jako u vzoru moře a kuře 2. pád, abychom zjistili jestli to bude píseň - bez písn-ě, nebo kost bez kost-i. To jsme si vyzkoušeli a v pondělí na to budeme navazovat. nezapomeneme přes víkend na zápis do čtenářských deníků - kdo ještě neodevzdal. Hezký víkend.

Zítra 9.1. jsou od 16:00 celoškolní konzultace. Vzhledem k tomu, že jsme se viděli nedávno (19.11.), nebudu mít moc nových informací, nechávám na vašem uvážení, zda se zúčastníte. Začátkem března (1.3 - 6.3.) je plánována škola v přírodě s lyžováním. Pro přihlášené pošlu dotazníček, zda máte své vybavení, nebo budete chtít zapůjčit. Následně s vedením školy plánujeme třídní schůzku před konáním, této akce zaměřenou na informace ke škole v přírodě.

Probrané učivo:

Čj - PS č.2 do str. 3/cv.1 procvičujeme pády a přiřazujeme k podstatným jménům rodu stř. vzory vždy dle koncovky v 1. pádě, č.j.: měst-o, moř-e, kuř-e (od moře se liší ve 2. pádě č.j. koncovka kuř-ete), staven-í. Dětem to docela jde, jen se ukazuje, kdo má mezery v pádových otázkách - prosím procvičit. Učebnice č.2 do str. 10. Čítanka do str. 53.

6.1. - AJ - v pátek 10.1. píšeme test (can/can´t + slovesa - swim, jump, throw, catch, jump atd.). V době konzultací 9.1. bohužel nebudu přítomna ve škole, pokud se mnou někteří rodiče budou chtít mluvit, můžeme se telefonicky domluvit na individuálním termínu. Děkuji za pochopení. K. Špínová

30.12.

Moc Všem Děkuji za krásné dárky. Do nového roku nám všem přeji zdraví, štěstí, pohodu a ať je ten příští rok lepší než bude. :o)

Začali jsme nové učivo - přehled mají v učebnici 2. díl na str. 8. Do PS jsme zatím nepsali. Ve školních sešitech mají vzor město vyskloňovaný. (V 6. pádě běžně městě - jen u cizích slov -mangu a abstraktních -v budoucnu koncovka -u). Přes prázdniny si děti mají za úkol připomenout skloňování podstatných jmen rodu středního podle vzoru město. 

V pondělí 6. 1. 2020 zase ve škole :o). Hezké prázdniny.

Pěkné stránky na procvičování probraného učiva jsem našel na: https://zsbcupice.cz/ctvrty-rocnik.html.

13.12.

Čj - dokončili jsme PS č.1, dnes jsme pracovali do školního sešitu. V pondělí si rozdáme PS č. 2.

Chci moc poděkovat Všem, kteří přišli na jarmark a zvláštní poděkování pak patří rodičům, prarodičům a Všem, kteří se zapojili do výroby pro jarmark. Moc Vám jménem svým i za děti ze 4. třídy děkuji. Výrobky byly úžasné. Za prodej jsme utržili 3115,- Kč, z toho něco málo použijeme na občerstvení na páteční besídku a polovinu zbytku využijeme na školní výlet na závěr šk. roku, druhá půlka půjde škole. Výdělek je pěkný, akce byla velkolepá, výrobků spousty, ale trochu hektická a to jsme úplně nechtěli :o). Nevím, jak to vidíte vy, ale za školu jsme si říkali, že bychom to příští rok zkusili v poklidnějším tempu, méně výrobků a od dětí, aby to nebylo tolik na Vás, neměli jste práci navíc, bylo to pro Vás více v poklidu a spíše o tom setkávání :o).

10.12.

Čj - Dú: PS str. 25/cv.4, str. 26/cv. 1 - dodělat 2 poslední věty.

Zítra na jarmark jsme si rozdělili úkoly. Kdo bude stíhat, přijde a pomůže 1. skupině prodávajících (Lukáš, Filip, Amálka) připravit a nanosit věci do krámku v 16:30 (od 16:45 je oficiální začátek). Od 17:00 prodává 2. skupina (Anežka, Lucka, Markéta B.), od 17:20 prodává Terka, Pája, Domča a od 17:40 je vystřídá Šimon Š., Dan M., a Adam. Pět minut před šestou se sejdeme s dětmi, co zpívají v kostele (u vchodu u keramiky) a jdeme se připravit do kostela (začátek vystoupení od 18:00 hod.).

6.12. - AJ - Skupina K. Špínové - dnes jsme opakovali adjektiva, která jsem vypisovala v předchozích záznamech zde. Dělali jsme cvičení z pracovního sešitu (Angličtina pro 4. ročník M. Zahálková) - str. 23/6, str. 24/3 . Dnes jsme se učili nová slovesa - swim, climb, jump, sing, ride a bike, kick, look at me, throw, catch) + jsme si k tomu puštěli písničku, dále jsme navázali novou gramatikou - modální sloveso CAN/CAN´T ( I can swim - umím plavat, I can´t jump - neumím skákat, apod.). Děti k této látce dostali dnes kopii. Ti, co nestihli udělat cvičení ve škole, mají dodělat cvičení doma - mají doplnit modální sloveso CAN nebo CAN´T + zakroužkovat správné sloveso. V následujících dvou týdnech budeme v této látce pokračovat. 

Pokud byste chtěli s dětmi procvičovat, lze např. zde - https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-chants/i-can-paint

Jsou tam sice některá slovíčka, která jsme spolu nedělali, ale děti jsou šikovné a mnoho věcí chápu z kontextu:-)

6.12.

Opakujeme stále pravopis po oboj. souhláskách, dále víme, že věta jednoduchá má jedno sloveso, souvětí dvě a více sloves, umíme určit přísudek a podmět ve větě a graficky znázornit celou skladební dvojici (tzn. podtrhnout podm. rovnou čarou, přísudek vlnovkou a naznačit zálk. skl. dvojici dle učebnice - vše obyč. tužkou). Učíme se poznat podmět vyjádřený, nevyjádřeny, několikanásobný, nerozvitý, rozvitý. Učebnice str. 42 a 43. V PS jsme došli na str. 25/cv.2.

V pondělí 9.12. jedeme společně s 3. a 5. ročníkem do svíčkárny v Šestajovicích, odjezd v 7:40, návrat do 12:05. S sebou: oblečení a obutí dle počasí, finanční obnos dle uvážení, batůžek se svačinou a pití - oběd stihneme.

Hezký víkend. S pozdravem A. Kůr

2.12.

Vážení rodiče,

omlouváme se za komplikace, ale v souvislosti s pozdržením stavby, která nás z bezpečnostních důvodů nemůže pustit do prostorů pod kostelem (vchod u keramiky), kde měl původně sběr papíru probíhat, jsme nuceni změnit místo výběru. Sběr tedy vybíráme u vchodu do tělocvičny. Najíždějte s auty rovnou vraty přímo před vchod u tělocvičny, kde bude sběr probíhat. Vybírající papír zváží, zapíše si jméno žáka, počet kg a třídu. Termín výběru se nemění:

sběr vybíráme vždy ráno od 7:00 do 7:35 hod.

od úterý 3.12. až do pátku 6.12. 2019   Karton nesbíráme. Děkujeme za pochopení.

29.11. AJ - probírali jsme adjektiva - happy, sad, angry, hungry, thirsty, beautiful, old, tall, funny + osobní zájmena (he, she, it, we, you, they). Procvičovali jsme sloveso být ve věte kladné a záporné - (She is x She isn´t, I´m x I´m not, We are x We aren´t) a otázku (Are you happy/hungry?). Déle opakujeme adjektiva (slow, fast, heavy, light, tall, short, right, wrong, long).  Děti mají ze čtvrtka a dneška nalepené tři kopie v sešitě. Na jedné z nich mají domácí úkol. 

V pondělí 2.12. 2019 budeme psát na výše probrané jevy test. 

28.11.

Čj - celý týden procvičujeme pravopis po obojetných souhláskách, tzn. v PS jsme stále na str. 22., procvičujeme do školního sešitu a doplňujeme do pracovních okopírovaných listů. Nejdříve je potřeba, aby žáci rozuměli významu slova a věděli, co slovo znamená, pak odůvodníme, pracujeme se slovotvorbou (ptáme se po základu slova, zda je vyjm. či příbuzné, zda to není předpona), pak teprve vyřkneme zda měkké či tvrdé. Pro procvičování můžeme použít různé stránky na internetu - např. www.skolakov.eu

V pátek 29. 11. zpívají společně písničku Aleluja s 1.B, trochu prvňákům vypomáhají (shodou náhod jsme si vybrali stejnou píseň, my ji máme secvičenou trochu jinak). Sraz 29.11. před školou (hnědá vrata u pojišťovny) v 17:45 hod, od 18:00 je zahájení. Pokud se individuálně nedomluvíme jinak, po vystoupení jdou děti za rodiči.

V sobotu 30.11. zpíváme píseň Aleluja na akci pro důchodce. Sraz před sokolovnou v N. Kníně ve 13:20 hod. Od 13:30 začíná akce. Dle programu bychom měli přijít na řadu ve 13:45 hod. Pokud bude potřeba, tak si děti někde vyzvednu a zase přivezu, jen mi prosím dejte vědět předem. :o)

Předem moc děkuji. S pozdravem A. Kůr

25.11. AJ - skupina K. Špínové - nová adjektiva k naučení: happy, sad, angry, hungry, thirsty, beautiful, old, tall, funny + osobní zájmena (he, she, it, we, you, they). Děti dnes dostaly dvě kopie, které si měly nalepit do sešitu. Jsou na nich obrázky k výše zmíněným adjektivům. 

22.11.

AJ (skupina K. Špínové) - tento a minulý týden jsme procvičovali vazbu THERE IS/THERE ARE, dále jsme procvičovali množné číslo podstatných jmen, které se tvoří koncovkou "S". Detailní pravidla mají děti v učebnici na straně 20 + dostaly kopii s několika cvičeními, která jsme v tomto týdnu dělali. Kopii by měly mít nalepenou v sešitě. Také jsme probírali číslovky 20-100 (děti májí zápis v sešitě) + adjektiva (long x short; big x small; right x wrong; expensive x cheap; heavy x light; fast x slow) - viz učebnice str.23 lekce 10 a zápis v sešitě. Děti by měly umět rozeznat zájmena IT + THERE a také formu slovesa BÝT (IS x ARE), jež se s danými zájmeny pojí - viz cvičení v pracovním sešitě lekce 9. V pondělí 25. 11. začnemě probírat další přídavná jména + zájmena (I, YOU, HE, SHE, IT, THEY, WE) + sloveso být ve větě kladné, záporné a tázací, např. HE is happy, He isn´t happy, Is he happy? )

Čj - máme probrané učivo v PS do str. 22, příští týden budeme stále procvičovat učivo vyjmenovaných slov. Stále je ještě někdo neumí vyjmenovat - většinu dětí jsem prozkoušel ze slov po B, L, M - zbývá nám prozkoušet ze slov po P, S, V, Z. Budeme trénovat do školních sešitů, psát doplňovačky a na PC - skolakov.eu.

M - dnes jsem suploval, v PS z M na str. 21 jsme udělali cv. 4, 5 a zkoušeli násobilku, mají přes neděli dopočítat cv. 6 - udělali jsme si zápis a na základě zápisu mají dopočítat tuto slovní úlohu. Je potřeba zopakovat znalost násobků - možná polovina dětí pozapomnělo násobilku, prosím oprašte ji. Bez ní to nepůjde. Moc děkuji.

Ještě připomínám blížící se akce: viz níže...

 

15.11.

Dal jsem dětem, kdo měl zájem, píseň Aleluja od Nezmarů - už nacvičujeme, vystoupili bychom na rozsvěcení stromku 29.11. od 18:00 - tímto Vás srdečně zvu a dále, kdo si udělá čas, na vystoupení pro důchodce v místní sokolovně v sobotu 30.11. od 13:30 - v pondělí bych už potřeboval vědět, s kým mohu počítat na sobotu. Předem moc děkuji.

Dále bych Vás rád pozval na předvánoční školní jarmark, který bude ve středu 11.12. od 16:45, tradičně navazující na koncert v kostele sv. Mikuláše od 18:00 hod. Vystoupí zde mladí houslisté pod vedením pana uč. Čiháka a žáci naší školy.

Nesmím zapomenout na sběr papíru, který bude probíhat od úterý 3.12. do pátku 6.12. vždy ráno od 7:00 do 7:35 tradičně u vchodu pod kostelem (u učebny keramiky), karton nevybíráme. Tříděný papír bez kartonu a umělých desek prosím pevně svazujte. Předem děkujeme.

V pondělí 9.12. jedeme společně s 3. a 5. ročníkem do svíčkárny v Šestajovicích, odjezd v 7:40, návrat do 12:05. S sebou: oblečení a obutí dle počasí, finanční obnos dle uvážení, batůžek se svačinou a pití - oběd stihneme.

Hezký víkend. S pozdravem Kůr

 

14.11.

Zítra tj. v pátek 15.11. píšeme čtvrtletní písemnou práci z Čj (učivo: určování sl. druhů; pravopis bě, pě, vě, mě, předpony roz-, bez-; hledání a vyznačování kořene slova; vymýšlení slov opačného významu; stejného, nebo podobného významu; doplňování i,y např. Musím si ( dobýt – dobít ) kredit. Dnes jsme vše znovu opakovali - mají ve šk. sešitě.

8.11. Anglický jazyk - dnes jsme začali probírat množné číslo podstatných jmen - viz kopie nalepená ve školním sešitě - lze procvičovat z učebnice na straně 20. Dále probíráme vazbu THERE IS, THERE ARE - učebnice str. 21. DU na čtvrtek 14.11. - kopie v sešitě - spočítat předměty na obrázku a napsat jejich počet do sešitu. 

7.11.

V pondělí 11.11. jedeme do divadla v Přibrami na vystoupení Čarodějnický učeň (Napínavý a poutavý muzikálový příběh provázený kouzly na profesionální úrovni, světelnými efekty a samozřejmě pro děti zpěvnými texty písní). Jedeme společně s 5. ročníkem dvěma busy. Odjezd 7:40 od školy, předpokládaný příjezd ke škole cca v 11:00. Cena vystoupení 70,-

Na zítra 8.11. zopakovat vyjm. slova po P, Dú: Čj PS str. 19/cv. 4

 

 

 

Vážení rodiče,

dovolte mi pár slov k zítřejší stávce, kterou vnímám jako naprosto nepřipravenou a myslím, že je to jasný důkaz selhání Školských odborů, které mluví o nespokojenosti pedagogů s finanční otázkou, což na nás hrnou i sdělovací prostředky ze všech stran. Vůbec se nedivím, že v očích veřejnosti to může vzbuzovat minimálně nepochopení - …o co jim jako jde, o 2% navýšení platu? Myslím, že je potřeba vysvětlit, co se nyní odehrává.

Ve školství působím už více jak dvacet let, mám srovnání i s „předlistopadovým“ školstvím, kterého jsem, tak jako Vy, absolvent. Troufnu si tvrdit, že organizačně bylo tak propracované, jako měl málokdo. Mrzí mne, že ve snaze učinit naše školství lepší a posunout ho kupředu, děláme už dlouho kroky zpátky. Netvrdím, že je vše špatné, ale je dost kroků, nad kterými vždy jen jako pedagogové zakroutíme hlavou a poslušně to uděláme, co nám taky jiného zbývá. Od školních vzdělávacích programů horkou jehlou spíchnutých počínaje, přes vnucenou nepřipravenou inkluzi plnou přebujelé byrokracie až bůhví čím vším ještě konče, je toho dost. To vše si vždy podsuneme do podvědomí a jdeme učit dál. To, že se ve sdělovacích prostředcích řeší dost často přidání kantorům, beru už s nadhledem. S lehkým ironickým úsměvem odbývám narážky chlapů v hospodě, přijde mi to i trochu nedůstojné, ostatním přidávají a nikde se o tom nemluví. No jasně, kdo by nechtěl přidat.  Ale věřte, že ty 2% v tom roli nehrají.

S největší pravděpodobností by asi ani žádná stávka nebyla, ale vzhledem k velké nespokojenosti s celkovou situací ve školství, kdy se ke stávce připojila i Pedagogická komora, která vznikla jako protipól nečinnosti odborů a která brojila i proti inkluzi a vystoupila s následujícími pěti níže uvedenými body. Bylo to jako roznětka. Možná to není úplně nejšťastnější způsob, ale je to možnost, jak konečně veřejně říci, co je ve školství špatně a pokusit se o nápravu.

Stávkové podmínky:

- 5 % hrubého domácího produktu pro školství (v současnosti jsme silně pod průměrem vyspělých států)

- výrazné změny v nastavení inkluzivního vzdělávání (inkluze ano, ale připravená a ne v této chaotické formě)

- mzdy pro učitele srovnatelné s ostatními VŠ profesemi

- neschválení aktuální novely zákona o pedagogických pracovnících

- projednání Otevřeného dopisu politikům za záchranu českého školství vládou (ač se zástupci z řad pedagogů - Pedagogická komora, snaží s politiky jednat, řada z oslovených poslanců a senátorů je ochotna naslouchat pouze zájmovým skupinám, které na změnách ve školství především značně profitují).

Naprosto chápu, že zítřejší stávka bude pro veřejnost nepříjemná a proto se naše škola snaží, byť se ke stávce většina učitelů připojuje, aby dopad pro Vás a děti byl co nejmenší. Zítřejší provoz školy bude omezen a bude zajištěno pouze hlídání dětí bez výuky. Školní jídelna a družina zůstávají  v provozu (i ranní družina). Z kroužků bude pouze kytara. Učivo s dětmi doženeme.

Věřím, že budete mít pochopení pro tento protest.

S pozdravem A. Kůr

 

4.11. AJ (skupina K. Špínové) - probíráme slovní zásobu k nábytku, místnostem v domě + vazbu "there is a there are". V pátek 8.11. budeme psát pětriminutovku na slovíčka (nábytek + místnosti v domě).

25.10. Předem chci moc poděkovat za vyplnění a odevzdání dotazníků.                                                                                             Čj - Chtěl jsem s dětmi pokračovat v opakování vyjm. slov po "L", ale stále narážíme na nepochopení pravopisu bě, pě, vě, mě. Za Dú na prázdniny mají doplňování tohoto pravopisného jevu. Po prázdninách si zase napíšeme doplňovačku na známky.

21.10.  AJ - skupina K. Špínové - ve čtvrtek budeme psát 10minutovku na slovíčka - oblečení. Probíráme předložky místní (on, in, in front of, under, next to) 

Týden 14. – 18.10.2019

Rozdal jsem dětem dotazník od MAS Brdy Vltava, která má za úkol z ministerstva zjistit finanční náročnost vzdělávání a volnočasových aktivit dětí pro rodinu, prosím Vás o jeho vyplnění. Moc děkuji. Kdyby to nevyšlo přes víkend, mohu poprosit do středy odevzdat. Ještě jednou moc děkuji za Váš čas. Nebojte, taky budu dva vyplňovat :o) Hezký víkend. S pozdravem A. Kůr

Čj - PS do str. 15, uč. do str. 25 opakovali jsme stavbu slova (předpona, kořen, přípona), rozdíl mezi předponou a předložkou a s tím spojený pravopis. Můžou opakovat na již známých stránkách www.skolakov.eu - stavba slova. V pondělí si napíšeme testík na pravopis předpon a dále budeme opakovat vyjm. slova po "B".

Matematika: Pracovní sešit str. 14 – 15

Vlastivěda: V učebnici probíráme územní členění ČR – kraje – str.  11 - 12

Přírodověda: V učebnici probíráme podmínky pro život – str.  9 - 10

 

15.10. 2019 - Anglický jazyk (skupina Kateřiny Špínové) - opakujeme části těla + nově probíráme oblečení (dress, skirt, trousers, jeans, jacket, scarf, gloves, hat, cap, socks, shoes, t-shirt, shirt, clothes, wardrobe) + slovesnou vazbu HAVE GOT (I have got a blue T-shirt, I haven´t got green trousers, Have you got a yellow t-shirt?, He/she has got, He/she hasn´got, Has he/she got...?)

Týden 7. – 11.10.2019

Čj - do čtvrtka doděláme PS str. 13 (opakujeme učivo o příslovcích, předložkách, spojkách), učebnice str. 20

Matematika - Pracovní sešit str. 12 – 14

Vlastivěda - v učebnici probíráme územní členění ČR – kraje – str. 9 - 11

Přírodověda - v učebnici probíráme podmínky pro život – str. 8 - 10; ve čtvrtek 10.10. píšeme test na téma voda, vzduch, světlo a                              teplo, půda

7. 10. Čj - PS  str. 12/cv. 1 až 4

3. 10. Čj - opakujeme slovní druhy uč. do str. 18, PS do str. 11., ve čtení pracujeme se články, čteme s porozuměním, orientujeme se v textu, vyprávíme přečtený obsah, domýšlíme příběhy, hledáme slova, která tam nepatří.

 

24. 9. V Čj opakujeme učivo předešlých ročníků - učebnice do str. 13, opakovali jsme pádové otázky, máme polovinu cv. 3 v PS str. 8, a každý kolik zvládl ve cv. 1 - domino, Dú: PS str. 8/cv. 3 dodělat.

23. 9. V Čj jsme psali diktát na párové souhlásky, opakujeme učivo předešlých ročníků - učebnice do str. 12, PS do str. 7.

Zdravím všechny čtvrťáky v novém školním roce a vkládám seznam pomůcek, které budete potřebovat na výtvarnou výchovu:

igelit či podložka A2, vodovky, tempery, kelímek, hadřík, 2x houbička, tři štětce různé velikosti, špičaté nůžky, černý tenký centropen, tuš, tuhé lepidlo v ruličce, lepidlo Herkules, klovatina, suché pastely, voskovky, špejle.