3. třída

15. 2.

AJ - učebnice i PS do str. 39, na 18. 2. umět slovíčka z 18. lekce (tělo) na známky, zapsat do slovníku slovíčka z 19. lekce (z učebnice)

ČS - Učebnice str. 37, PS do str. 38 (Rostliny užitkové)

 

Čj - PS - do str. 6
M - PS do str. 34, POČ. do str. 27
Ve čtení jsme dělali klíčová slova - hledali jsme nejdůležitější slova v pohádce dle vlastního výběru, tak aby se podle nich dal příběh převyprávět.

Dále jsem rodičům poslal lístečky s tímto textem:
Paní učitelka Procházková z 5. třídy mi nabídla, jestli bychom s nimi nechtěli na školu v přírodě, jednalo by se s největší pravděpodobností o rekreační zařízení Blaník, květnový termín a plnou stravovací penzi v ceně 350,- za noc. ( viz. http://www.rekreace-deti.cz/stredisko/blanik/ ). Pobyt plánujeme asi na 5 dnů, cena včetně dopravy by neměla překročit 2500,-. Slíbil jsem, že zjistím zájem rodičů. V případě, že bychom jeli, bych už neplánoval třídní výlet. Je mi jasné, že částka není malá, proto v lístečcích prosím o zakroužkování, zda máte, či nemáte o tuto akci zájem, abych případně rezervoval ubytování.
Je to pouze nabídka, pokud by byl zájem. S pozdravem Kůr

Čj - PS str. 5, Dú str. 5. cv.1 doplnit
M - PS str. 34 do cv. 2
Pís. do str. 26

12. 2. 

AJ - do konce týdne doděláme 18. lekci - tělo. Slovíčka máme napsaná ve slovníku a děti je mají umět do pátku 15. 2. na známky.

ČS - do konce týdne téma Rostliny, uč. do str. 37, PS do str. 38

PV - na pondělí 18. 2. přinést jehlu a nit - zkusíme šít

 

11. 2.
Čj - PS modrý do str.4, Dú: str. 4/cv. 3
M - PS str. 32, Poč. str. 27 první dva sloupce
Písanka do str. 26

8. 2. 

AJ - do konce 17. lekce v učebnici a PS, umět slovíčka - hlava, následující týden probereme 18. lekci a slovíčka - tělo

ČS - Živá příroda - Rostliny - v učebnici do str. 35. Příští týden budeme pokračovat na téma Rostliny  -učebnice str. 36, 37, PS str. 37, 38

       a poznávání rostlin a jejich znaků dle obrázků a atlasu rostlin

 

5.2.
pro marody :o): Čj - ve středu dokončíme v PS č.2 (modrý) str.3 v PS vyjm. slova hravě uděláme str. 12 - pracujeme s vyjm. slovy na www.skolakov.eu - hezky si to tam procvičí
M - PS do str. 30 plus POČ. do str. 26.
Dnes je Dú z M: první dva sloupce v Poč. str. 26

 

Ve čtvrtek 31. 1. si děti přinesou pouze učení na Čj a M a desky na výpis vysvědčení, po svačině jdeme do tělocvičny na školní KARNEVAL. Končíme ve 12:05 jako obvykle. V pátek 1.2. jsou POLOLETNÍ prázdniny.

29.1.

Čj - zkoušíme vyjmenovaná slova po "L" na známky, zítra doděláme PS č.1 a rozdáme si PS č. 2. umíme odůvodńovat pravopis vyjmenovaných slov po L a B i pravopis u slov příbuzných. V PS vyjm. slova hravě máme dodělanou str. 9. na této tr. je básnička OPAKY, tu si říkáme a ukazujeme při tom vzpažením "Y" a připažením "I".

M - Začali jsme pamětné sčítání a odčítání do 1000 bez přechodu přes základ 100. stále se vracíme ke spojům násobilek. V PS jsme dnes dodělali str. 25.
Dú: dodělat v početníku str. 25.
Písanka do str. 23
Ćítanka do str. 67

AJ - dokončili jsme 16. lekci, zítra začínáme 17. lekci. Slovíčka ze 17. lekce - hlava, obličej - mají děti umět do 7. 2. na známky.

ČS - tento týden ještě dokončíme kapitolu Neživá příroda  (část Půda a Země a Slunce) a 6. 2. bude z této kapitoly slíbený test.

 

24. 1.
Rozdali jsme si pololetní písemné práce a zapsali si známky za 1. pololetí do ŽK.
Učivo včetně pátku:
Čj - PS vyjm. slova hravě do str. 9, včetně básně Opaky - zatím neumíme zpaměti, ale při recitování z textu u toho stojíme a při říkání slov s "y/i" po L při měkkém "I" připažíme, při "Y" vzpažíme a kopírujeme tvar "Y", bude to taková naše pohybová rozcvička na proložení hodiny.
PS z Čj do str. 31 cv. 1 a 2
Dú na víkend: naučit vyjm. slova po "L"
M - PS str. 24 a početník do str. 23, stále je potřeba procvičovat spoje násobilky 1 až 9
Písanka zatím stále do str. 22, ale už umíme napsat dopis a možná i ho zvládneme odnést na poštu.

23. 1.

AJ - do konce týdne dokončíme 16. lekci v učebnici a PS (do str. 35), na pondělí umět slovíčka 16. lekce - oblečení. Připomínám, že je třeba se učit slovíčka, která si ve škole zapisujeme do slovníčku (vocabulary). Z každé lekce jich bývá max. 10. Tuto slovní zásobu v hodinách používáme a děti z ní mohou být i zkoušeny.

ČS - téma Voda, do konce týdne se budeme zabývat ještě tématem Půda - učebnice do str. 32, PS do str. 36. Příští týden bude test z témat: Látky a jejich vlastnosti, Vzduch, Voda, Půda. Test bude v rozsahu informací, které jsme si zapsali do sešitu. Přesný termín dětem ještě upřesním.

 

22. 1.

Čj - Začali jsme vyjmenovaná sova po "L" PS Vyjmenovaná slova hravě str. 8 (slovo slyšet a mlýn - doleva jsme psali jiné tvary slov, doprava slova příbuzná), plus procvičujeme a opakujeme pravopis slov po B -  píšeme doplńovačky. PS do str. 30.

M - porovnáváme trojmístná čísla - PS do str. 23, opakujeme spoje násobilek 1 až 9, Dú: Poč. str. 22

Víme co je pohled, umíme ho napsat včetně adresy, víme co se píše do dopisu. Proto jsme teď písanku na chvíli odložili a jsme zatím stále na str. 22.

18.1.

Ćj - Učebnice do str. 40, PS do str. 30/cv. 2, 3 a 1 na známky, Vyjm. slova hravě na str, 7 naám chybí poslední dvě osmisměrky.

M - dodělali jsme v PS str. 21, vysvětlovali jsme si porovnávání trojmístných čísel, opakovali jsme spoje násobilek 1 - 9.

Písanka - v jsme na str. 22 vysvětlovali jsme si pravidla psaní pohledu. 

Dú - kdo si nebyl jistý adresou, má za úkol zjistit a dopsat adresu kam bude pohled posílat, kdo nedokončil sdělení na pohledu, dokončí za Dú.

 

16. 1.

AJ - do konce tohoto  týdne (do 18. 1.) doděláme 15. lekci v učebnici i PS.

ČS - do 18. 1. dokončit v PS cvičení do str. 34 (kdo nestihl ve škole), v pátek se budeme učit na str. 30 v učebnici a str. 35 v PS - téma Vzduch.

        Nepovinný DÚ na 18. 1. je pokus - za asistence rodičů zahřát cukr a sůl a zapsat výsledek.

PV - na pondělí 21. 1. si děti mají přinést odstřižky látek (pokud možno více barev).

 

Ve čtvrtek 17.1. první hodinu píšeme pololetní práci z Čj.

Čj - v PS jsme stále na str. 29, nyní se věnujeme opakování učiva za pololetí do pracovního listu. (dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, doplňování diakritických znamének, spodoba - párové souhlásky, určování rodu, čísla a pádu u podst. jmen, osoby, čísla, času u sloves, řazení slov dle abecedy, čtení textu s porozuměním a plnění úkolů, pravopis i,y po vyjmenovaných slovech po B, podst. jména obecná a vlastní - pravopis).

M - začali jsme v PS na str. 19 rozvinutý zápis trojmístných čísel.

Dú - PS str. 19/cv. 5 a 6, str. 20/cv. 8 

Pokud se chcete přihlásit do elektronické učebnice z M, zadejte: https://interaktivita.etaktik.cz/book/83.1

přihlašovací jméno: augustin.kur@seznam.cz, heslo: XQX969

Písanka - str. 22

11. 1. (V pondělí píšeme pololetní práci z M.)

Čj - PS do str. 29/cv. 1 a 3, PS VSH (vyjm. slova hravě) str. 7 první cvičení

M - PS do str. 18, početník do str. 18, opakovali jsme na pondělní pololetní písemnou práci. pís. práce bude osahovat. násob., dělení, sčít. odčítání do stovky s přechodem přes desítku, porovnávání čísel, příklady se závorkami (nejdříve se počítá závorka, násobení dělení a pak sčítání, odčítání), slovní úlohy o více, o méně, budou rýsovat úsečku, označovat body, které na ní leží, či neleží, označovat polopřímku třeba KL (která má počátek v bodu K a pokračuje směrem k bodu L), budou určovat rovnoběžky, různoběžky.

Písanka - do str. 21

 

9. 1. 

Čj - PS str. 28/cv. 1 a 4,

Dú PS VSH (Vyjm. slova hravě) str. 7/první cvičení - osmisměrka

M - PS str. 18/ cv. 1, 2, 3

 

8. 1.

AJ - do konce tohoto týdne (do 11. 1.) dokončíme 13. lekci a začneme lekci 14. Učebnice i PS do str. 30, umět slovíčka ze 14. lekce

ČS - do 11. 1. kapitola Neživá příroda - učebnice do str. 28, PS do str. 34

 

Ve čtvrtek 10.1. jsou od 16:00 hod. v naší třídě konzultace. Upřímně ale nevím, jestli budu mít o dětech nové informace. Myslím, že budu vycházet z informací, které jsem říkal na nedávných třídních schůzkách. Tzn. procvičovat spoje násobilky, sčítání odčítání, vyjmenovaná slova, a pravidelně číst. Jinak konzultace nejsou třídní schůzka a nejsou povinné.

Učivo:

Čj - PS str. 27, 

Dú PS str. 26/cv.1

M - PS str. 17/cv. 6, 7, 8 - opakovali jsme zaokrouhlování na desítky

Písanka do str. 19

 

 

Do školy jdeme až v pondělí 7. 1. 2019, ve čtvrtek 3. a pátek 4. 1. je pro žáky vyhlášeno ředitelské volno - učitelé mají školení.

Dovolte abych všem, kteří se podíleli na naší besídce vyjádřil velké díky. Myslím, že besídka se dětem líbila, každý dostal alespoń dva dárky, spíše více. Oslavili jsme narozky Domči, bouchli dětská "šáńa", po slaných točenicích od Domči se jen zaprášilo, pak jsme dali i nezdravou kolu, kofolu, kdo nerad, tak měl džus, nějaké brambůrky, popkorn, buráky, po dárcích a oslavě, jsme stihli i malý kousek pohádky Tři bratři, ale nějak nám to moc rychle uteklo...

Za sebe děkuji moc za dárky, nevím jestli to Ježíšek nespletl, soudě dle dárků, tak moc hodný jsem určitě nebyl. :o)

Dú: úkoly jsem letos na prázdniny nedal písemné, ale protože prázdniny budou letos dlouhé - asi 16 dní, bylo by dobré, aby se děti naučily vyjmenovaná slova po B - viz karta vyjmenovaných slov a společně je procvičovaly na stránkách www.skolakov.cz - viz. vyjm. slova po B a dále, aby si opakovaly spoje násobilek 6, 7, 8, 9 na stejných stránkách - viz M pro 3. třídu.

Ještě jednou všem děkuji a přeji příjemné prožití svátků, hodně zdraví, štěstí a pohody do nového roku 2019. S pozdravem A. Kůr

P.S. Z oslavy nám zbyly dva oranžové a dva červené kalíšky a jedna menší obdelníková, fialovo průhledná miska se zeleným těsněním a víčkem, které tu umyté čekají na pondělí :o). A ještě tři DVD.

 

Ve čvrtek se učíme normálně a v pátek máme besídku. Na pátek stačí dětem batůžky s penálem a svačinou, případně krabičkou cukroví na ochutnání, pokud maminky, či babičky už mají napečeno :o)  opravdu ne více, nakoupím drobné občerstvení, maminka Domči také něco chystá. Kdo ještě nedonesl pod stromek dárek, pro kamaráda kterého si vybral, v pátek má nejvyšší čas :o). Končíme jako obvykle 12:05. 

18. 12.

Zítra ve škole nejsem, ale mám pro suplující připraveno:

Čj - Učíme se již celá vyjm. slova po B z karty vyjm. slov které žáci dostali. v prac. sešitě "Vyjm. slova" dodělají společně str. 5 s pomocí karty vyjm. slov. Děti si uvědomují rozdíl mezi jiným tvarem slova a slovem příbuzným - stále to opakujeme. Dále dodělají str. 27 - je důležité, aby nejdříve odůvodnili zda jde o slovo příbuzné, či jiný tvar a nebo ne a až pak řekli, zda je i/y.

M - početník str. 15, PS str. 16 - opakujeme zaokrouhlování na desítky, procvičujeme, sčítání, odčítání pod sebou bez přechodu a s přechodem přes desítku.

Písanka do str. 17

 

Dovolte abych za celou naší třídu poděkoval všem maminkám, tatínkům babičkám i dědečkům, kteří nám přispěli k jarmarku. Veliké díky: mamince Domči za krásné přívěšky a náušnice na které si nakoupila věci a s dětmi to na prac. vyučování společně vyrobili, taktéž psaníčka a rámečky, babičce Pavlínky za krásné háčkované andělíčky, maminkám Pavlínky a Aničky za nádherné, chutné a vońavé perníčky na stromeček - už ho máme nazdobený. Tádovo rodičům děkuji moc za stromeček a jmelíčko. Myslím, že jarmark se letos povedl, bylo spousty krásných výrobků, jen naše třída si vydělala 2533,-. Poslední den před prázdninami, tzn. ve čtvrtek 21.12. budeme mít besídku, každý si dnes odnesl cedulku se jménem žáka, kterou v průběhu dneška mohli měnit, ale pak jsem si zapsal komu kdo nese dáreček. Samozřejmě kdo chce, mohou přinést i někomu jinému. S dárky jsme se domlouvali, že nejlepší dárek od srdce je když někomu něco vyrobíte, nebo že mohou dát nějakou svou malou hračku. Na besídku pak koupím pohoštění z peněz které nám škola přidělí a zbytek bych nechal na nějaký výlet až pojedeme. Díky samozřejmě patří všem rodičům, kteří se přišli podívat a nakupovat, děkujeme. :o)

Učivo:

Čj - zopakovali jsme doposud probrané učivo a začínáme vyjmenovaná slova po B. Zítra dostanou pracovní sešit na vyjmenovaná slova a kartu na učení vyjmenovaných slov.

M - PS do str. 14 a Početník do str. 14

 

S dětmi, které vystupují na koncertě v kostele dne 12. 12., máme sraz před vystoupením v 17. 45 hod. za kostelem - u zadního vchodu do kostela (děti dostaly lístečky). 

 

Akce na tento týden:

V pondělí se normálně učíme.

V úterý 11.12. jedeme na návštěvu do Prokopské štoly a hornického domku do hornického muzea v Příbrami. (Omlouvám se za prvotní chybnou informaci, že jedeme 10.tého). Odjezd od školy v 8:00 hod. Obědy budou hromadně odhlášeny. Předpokládaný návrat ve 13:20 hod. S sebou: batůžek, pláštěnku, teplé oblečení a obutí, drobné kapesné.

12. 12. přijměte prosím pozvání na již tradiční školní jarmak spojený s koncertem v kostele sv. Mikuláše. Začátek ve škole od 17.00 hod., koncert v kostele od 18:00 hod.

Čj - PS do str. 24

M - PS - do str. 13, početník do str. 13

Písanka do str. 15

4. 12.

AJ - dokončena 10. lekce v učebnici i PS, tento dýden doděláme 11. lekci - do str. 25 v učebnici i PS. Pracujeme na projektu My Family.

ČS - Věci a činnosti kolem nás. Do konce týdne učebnice do str. 26 (každodenní činnosti a život lidí, výrobky, nakupování, zaměstnání). PS str. 27, cv. 1, str. 28, cv. 2, str. 29, cv. 1, 2, str. 30 celá.

 

4.12.

Budu na školení. Práce na tento den:

Čj - společná kontrola Dú v PS str. 22/cv.2, dále na str. 22 cv. 1 a 3, str. 24/cv.1

M - PS str. 12, vysvětlení v učebnici str. 19, na str. 12 neděláme pouze cv. 6, v početníku procvičují sčítání pod sebou na str. 12

Písanka str. 16 a 17

 

 

 

Informace k vystoupení na rozsvěcení vánočního stromu, které se koná v pátek 30. 11. od 18 hodin: 

S vystupujícími žáky se sejdeme v 17:30 před školou (děti dostaly lístečky), po vystoupení budou děti předány rodičům.

 28.11.

Čj - UČ str. 32, PS str. 21/cv. 1a3

M - do str. 11/cv.14, + procvičujeme spoje násobilek

26.11.

Čj - dokočili jsme slovesa uć str. 30, PS str. 19. začali jsme předložky - v sŠ máme zápis co jsou předložky a jaké máme

Dú: PS str. 20/cv. 1

M - PS dodělali jsme str. 10, kromě opakování násobilky (k tomu potřebujeme kartičky čísel 0,1...9 z 1. třídy) zkouším spoje násobilky. Dále sčítáme a odčítáme dvojmístná čísla.

 21. 11.  TŘÍDNÍ SCHŮZKY - domluvili jsme se, kde máme škoní poradenské pracoviště (ve staré budově nad kanceláří zástupce ředitele). Mluvili jsme o tom, jak je důležité, aby žáci doma četli, o tom že je potřeba trénovat násobilku (konkrétně aby došlo k automatizaci spojů např. 2x3=..., aby hned odpověděli a nedopočítávali to podle násobků - i když je samozřejmě dobře, když násobky umí a nakonec k výsledku dojdou, ale celý proces je pak zdržuje). Dále jsme řešili, že žáci kteří nosí brýle, se nebudou za ně stydět a začnou je nosit, a nikdo se jim nebude smát, to samé platí o okluzorech a jiných podobných korekcích - dnes jsme to ve třídě řešili - s tím, že si to budeme připomínat. 

z akcí které nác čekají připomínám:

Tento pátek jedeme na pohádku Když draka bolí hlava - do divadla Smíchov. Předpkládaný návrat je ve 12:30 hod. Oběd bychom měli stihnout.

26. - 29.11. vždy ráno u vedlejšího vchodu (u keramiky)  bude probíhat sběr papíru, sbíráme pouze tříděný papír, ne karton.

V pátek 30. 11.  se od 18:00 na náměstí koná rozsvěcení vánočního stromu. I děti z naší třídy budou vystupovat.

10.12. jedeme na návštěvu do Prokopské štoly a hornického domku do hornického muzea v Příbrami. odjezd od školy v 8:00 hod. obědy budou hromadně odhlášeny. Předpokládaný návrat ve 13:20 hod.

12. 12. přijměte prosím pozvání na již tradiční školní jarmak spojený s koncertem v kostele sv. Mikuláše. Začátek ve škole od 17.00 hod., koncert v kostele od 18:00 hod.

Čj - uč. do str. 30 (probíráme slovesa - víme, že vyjadřují děj a umíme u nich určit osobu, číslo a čas. Na osobu se ptáme KDO? na čas se ptáme KDY?

O slovesech - osobě, čísle a času jsme si základní informace zapsali do SŠ.V PS jsme udělali půl cvičení 1 na str. 19.

Dú: dodělat cv. 1/str. 19

M - v matematice jsme pracovali do SŠ - procvičujeme sčítání dvojmístných čísel s přechodem přes desítku. začínáme i s odčítáním přes desítku. Metodicky je to učím trochu jinak než v učebnici str. 16. My začínáme místo desítek první počítat jednotky a pak připočítáváme desítky - u písemného sčítání také budeme začínat u jednotek - pak by někteří měli zmatek, kdy začínají počítat s desítkami a kdy s jednotkami. To samé u odčítání začínáme jedotky menšitele odčítat od jednotek menšence a když je potřeba půjčíme si desítku, kterou pak zase připočítáme zpět. Jinak způsobů řešení je více a každý si časem najde svůj způsob, který mu bude nejbližší.

 

19. 11.

AJ -  do str. 23 v učebnici i PS (Unit 10)

ČS - do str. 23 v učebnici a v PS do str. 26 (pouze první cvičení)

 

V úterý 20.11. budou třídní schůzky od 15:00 pro ty kteří potřebují poté na 2. stupeň, jinak oficiálně od 16:00 hod v naší třídě.

V pátek 23.11. jedeme do kina Smíchov na pohádku Když draka bolí hlava, odjezd od školy v 7:40, návrat do 12:30 hod.

14. 11.

V pátek píšeme čtvrtletní písemnou práci z Čj (psaní ů,ú; řazení slov dle abecedy; psaní i,y po měkkých a tvrdých souhláskách; hledání sloves, pravopis dě, tě, ně, bě, pě, vě; slova protikladná, nadřazená; spodoba znělosti (hrad); doplňování znamének dle druhu vět.)

Čj - učebnice do str. 29, PS do str. 18/cv.1

Dú - oprava diktátu (kdo měl lepší než dvojku opravuje pouze chybná slova, kdo měl dvě a horší - píše celý diktát z učebnice str. 26/cv.6), kdo diktát nepsal, nechá si nadiktovat celý diktát a opraví si chyby.

M - PS do str. 7, psali jsme čtvrtletní opakovací písemku

 

9.11.

Čj - dokončili jsme učivo o pádech, rodu a čísle podst. jmen, ale stále se k němu budeme příležitostně vracet. Začali jsme opakovat slovesa v učebnici na str. 27. Napsali jsme si diktát na pravopis velkých písmen, měkkých a tvrdých suhlásek a spodoby v Uč. ze str. 26/cv. 6. PS - str. 17/cv. 1.

 M - do str. 5/cv. 7 (cv. 5 kdo nestihl dopočítat a dát mi ho k opravení si ho dopočítá.). Početník máme dodělaný do str. 4.

Písanka do str. 13

 Čítanka na str. 43 - čtení s porozuměním - dostali papír s otázkami a odpovídali na otázky z článku.

Aj - učebnice do str. 20, PS do str. 20 (Unit 9)

ČS - Kapitola Lidé a čas -učebnice do str. 22, PS do str. 25.

 

7. 11. 

Čj - v PS máme dodělanou str. 16, dnes jsme opakovali pádové otázky, víme že u podstatných jmen se dá určit rod, číslo a pád - víme, že se tím podstatné jméno mění = ohýbá = sklońuje. v učebnici na str. 25 jsme jsme dělali cv. Hadí žena. Zapsali jsme si pádové otázky do školního sešitu a určovali rod, číslo a pád u podstatných jmen v článku z učebnice na str. 24 (Lukáš  čte příběhy), 5 slov jsme vypsali do školního sešitu a za dú si děti mají určit u vypsaných slov rod, číslo a pád).

M - v prac. sešitě z mat. jsme došli na str. 3/do cv. 12, v početníku jsme dodělali str. 4, procvičujeme spoje násobilek.

Písanka do str. 13.

Aj - Omlouvám se nedopatřením mi zmizela část úkolu paní učitelky Nesměrákové, poprosím ji aby to doplnila (bohužel tu není možné jako ve Wordu udělat krok zpět)...vá 8. lekce - do str. 19, PS také do str. 19, začínáme 9. lekci - členy a, an, the, it is = it ´s

ČS - dokončena kapitola Naše vlast - do str. 21, PS do str. 23 (vybraná cvičení), v pátek 9. 11. bude opakování na známky, příští týden následuje kapitola Lidé a čas.

5. 11.

Čj - Procvičujeme pádové otázky zpaměti, učíme se správně na pády ptát, opakovali jsme určování rodu a čísla u podstatných jmen, udělali jsme v PS na str. 16 větší část cv. 2

Dú - dodělat v PS na str. 16/cv. 2 )určit rod, číslo a pád u vypsaných podstatných jmen.

M - V novém PS jsme dodělali stranu1, procvičovali spoje násobilek a napsali si pětiminutovku na dělení

(K násobení a dělení se budeme neustále vracet, je potřeba doma stále procvičovat.)

Písanka str. 12, dále jsme recitovali básně ze str. 34 na známky.

 

 

2. 11.

Čj - procvičujeme skloňování podle pádových otázek. Přes vkend máme za úkol se naučit odříkat všech 7 pádových otázek. v PS jsme došli do cv. 1 na str. 16

M - v novém pracovním sešitě jsme si udělali na str. 1 cv. 2 a 3, v početníku jsme zkontrolovali Dú a na známky udělali poslední sloupec na str. 3, dále jsme soutěžili v násoblce. Je potřeba neustále procvičovat všechny spoje násobilek.

Písanka - str. 11

Ćtení - zkoušeli jsme přednes z básní dle vlastního výběru (čítanka str.34) Příští týden douzkouším zbytek dětí.

Čj - opakovali jsme určování RODU a ČÍSLA podst. jmen, zda to ovládají ověří Dú

Dú: do domácího sešitu vypiš 7 slov z učebnice str. 24/cv.1 a urči u nich rod a číslo.

M -  prac. učebnice ze 2. třídy str. 56, zítra tuto učebnici doděláme na str. 55 a budeme již pracovat s novým 1. dílem pracovního sešitu pro 3. ročník + početník (dnes jsme si je rozdali - nemocným je pošlu po kamarádech).

26.10.

Aj - dokončena 7. lekce, 31.10. si uděláme "halloweenskou hodinu", převleky nejsou nutné. 

Čs - v uplynulém týdnu jsme se zabývali 100. výročím republiky, příští týden následuje kapitola Naše vlast. 

 

Děti si ve škole nechaly žákovské - pro jistotu připomínám - že podzimní prázdniny jsou v pondělí 29. a úterý 30.10. Do školy jdeme ve středu 31.10.

Dú: na podzimní prázdniny opakovat spoje násobilek 1 až 9, dále naučit básničku dle vlastního výběru na čtvrtek 1.11. z čítanky na str. 34.

Pro nemocné: Čj - PS do str. 15 (příští týden začínáme pády podstatných jmen)

                       M - Prac, uč. ze 2. třídy do str. 53 plus procvičujeme násobení a dělení 1-9

 Drakiáda pátek 26.10. po svačině - tento den s sebou: učení na první dvě hodiny, draka, pohodlné sportovní oblečení a obutí (naimpregnovanou obuv nebo holinky), půjdeme na louku za bytovky. Návrat ve 12:05 hod.

24.10.

Čj - Uč str. 24, PS str. do str. 15/cv. 2a) rozpoznáme ROD mužský, ženský, střední, (řekneme si jeden...a ukážeme si na něj ten, ta, to), dále poznáme ČÍSLO jednotné, množné (podle toho zda slovo vyjadřuje jednu osobu, nebo věc, nebo více osob, věcí)

Dú: PS str. 15/cv. 2a)

M - v prac. mat. ze 2. třídy na str. 53, do cv. 8.(poznáme přímku, polopřímku, úsečku, křivou čáru, lomenou, rovnoběžku, různoběžku).

Písanka do str. 10 

19. 10.

Čj - UČ str. 24 procvičovali jsme rod mužský, ženský, střední a umíme určit zda jde o číslo jednotné, nebo množné, PS str. 14/cv.1 a 2a

M - prac. učebnice ze 2. třídy do str. 46/cv. 11

Máme probrané spoje násobilek 1 - 9. Prosím o důsledné procvičování všech spojů.

Písanka - do str. 8

Čítanka str. 30 (přečetli jsme text a zahráli si pohádku)

Aj - 6. lekce (dokončíme začátkem příštího týdne)

ČS - Naše země (orientace podle světových stran, orientace na mapě, povrch, krajina)

        Příští středu uskutečníme projekt ke 100. výročí vzniku republiky.

Hv - během školního roku děti přinesou referát (základní info + ukázka hudby) o vybraném zpěvákovi (kapele). 

 

PROSÍM O KONTROLU VLASŮ, znovu se nám rozmáhají vši. Děkuji Kůr

18. 10.

Čj - Opakujeme pravopis podstatných jmen obecných a vlastních.

Uč str. 23/ cv. 2 ústně, PS str. 13 kontrola Dú, na tabuli jsme procvičili pravopis slov ze cv. 5 a napsali přepsali toto cvičení do sešitů Diktáty Čj.

M - pracovní uč. ze 2. třídy str.45

Dú: z M - dopočítat v malém početníku ze 2. třídy str. 26

15. 10. 

Čj - UČ str. 19/cv. 3 a 5, dále opakování str. 20 a 21 slovní druhy - umíme vyjmenovat, umíme vysvětlit co jsou podstatná jména. PS str. cv. 1 a 2

Dú: str. 12/cv. 3 - od každého napiš tři podstatná jména

M - prac. učebnice ze 2. třídy str. 42, umíme odříkat násobky 9 - zbytek dětí zkouším zítra

Písanka str. 6

Čtení - str. 28 a 29

 

12. 10.

ČS - Prvouka učebnice do str. 14, PS do str. 18 (pouze vybraná cvičení), příští hodinu bude testík - základní informace na téma "Místo, kde žijeme"

AJ - 5. lekce (děti byly spojeny)

 

Pátek 5. 10. 

 

Čj - PS str. 9 celá, do ŠS jsme opakovali pravopis po měkkých a tvrdých souhláskách

M - Početník ze 2. tř. str. 22 - kontrola Dú a 3 sloupec, plus jsme opakovali spoje násobilky 8.

Písanka str. 4

AJ - Dokončena 4. lekce, v příštím týdnu dokončíme 5. lekci (počítání do 10 + otázky a odpovědi ohledně množství).

ČS - Místo, kde žijeme - Škola (dokončeno), v příštím týdnu téma Naše obec (v učebnici i PS) 

 

 

Zítra 2. 10. jedeme na výlet na farmu Soběhrdy (u Benešova). S sebou: pohodlné teplé oblečení a obutí; do batůžku: pláštěnku, svačinu, pití. Odjíždíme v 8:00 od školy, návrat ke škole ve 14:30 hod. Oběd je hromadně odhlášen. Kapesné dle uvážení rodičů.

1. 10. 2018

Čj - Uč str. 15, opakování učiva o samohláskách a souhláskách - konkrétně slabikotvorné r,l,m,n, PS str. 7/cv. 3

Dú: PS str. 8/cv. 1 a), b)

Čtení: Čít. str. 19 hádanka - probírali jsme co je to rým, jak ho poznají a zkoušeli tvořit vlastní rýmy.

M - PU ze 2. tř. str. 36/ cv. 7,8,9 zkoušeli jsme z násobků 8

 

 

26. 9. 

Čj - zápis do ŠS slova neutrální (dům), slova citově zabarvená - lichotivá (domeček), hanlivá (barabizna) procvičovali jsme  v Uč na str. 12/cv. 5

Dú: PS str. 4/cv.4

M - dělení v malém početníku str. 21

25. 9. 

Čj - Provedli jsme zápis poznámek do ŠS slova nadřazená (ptáci), podřazená (sýkora, kos), souřadná (sýkora - kos), Procvičovali jsme v PS str. 7, cv. 2

na str. 12 v učebnici jsme zopakovali slova neutrální, citově zabarvená - lichotivá - hanlivá.

M - procvičovali jsme násobilku 7 v malém početníku str. 19 a 20

Dú: dodělat poslední sloupec na str. 19 a 20 v malém početníku.

 Čítanka - zkoušeli jsme přednes básní str. 12 a hádanky na str. 19.

24. 9.

Čj - Uč do str. 10, PS (prac. seš.) str. 6

Čítanka - zítra zkoušíme básničku Podzim ze str. 12

M - procvičujeme násobilku sedmi v malém početníku ze 2. třídy

AJ - minulý týden jsme dokončili 3. lekci (školní pomůcky), tento týden následuje 4. lekce (barvy)

ČS - tento týden se chystáme na téma Škola (v učebnici i PS)

PV, VV - seznam věcí, které by měly být v kufříku (podobný jako v minulém roce): vodové barvy, tempery (alespoň základní barvy), kulaté i ploché štětce (alespoň od každého jeden silnější a jeden slabší), kalíšek na vodu, hadřík, voskovky, pastelky, nůžky (pokud nejsou v penále), lepidlo na papír, lepidlo Herkules (alespoň malé), tuš, špejle, barevné papíry

 

NA PŘÍŠTÍ TÝDEN (1. 10.)  NA PV PROSÍM, ABY SI DĚTI PŘINESLY 1 JABLKO (stačí i jedno do dvojice).

 

20. 9. 

Čj - kontrola Dú ze včera, dále PS str. 4 cv. 1 a 3 a str. 5, cv. 1

M - PUČ (prac. uč. ze 2. tř.) do str. 34

Dú: M - PUČ str. 33, cv. 10 plus procvičování násobilek 5, 6, 7

Písanka str. 3

Ćítanka str. 12 - básničky,

básničku Podzim se budeme učit zpaměti na příští týden.

 

 

19.9. 

Čj - UČ str. 8 opakování: slova jednoznačná x mnohoznačná, slova stejného významu X slova mnohoznačná provedli jsme poznámky do SŠ

Dú: PS str. 4 cv. 2

M - prac. učebnice ze 2. roč. do str. 34/cv. 11

 

 

18. 9. (17. 9. je na konci textu dole, měním řazení, logičtější bude nechávat nové nahoře).

 Čj - UČ str. 7 a 8 - význam slov, slova jednoznačná, mnohoznačná, PS str 3, cv. 1, 2

 M - PUČ (prac uč. ze 2. třídy) do str. 33/cv. 7 Procvičujeme násobilky a násobky 2 - 7.

Dú M - str. 33, cv. 8

 

14. 9.

AJ - týden 10. - 14. 9.: lekce 1, 2 - anglické pozdravy, pokyny, PS - lekce 1, 2. Slovíčka, která mají děti zapsaná ve slovníku (vocabulary), by měly umět. 

ČS - opakování z 2. roč., Místo, kde žijeme - Domov, příští týden Rodina. V prvouce (ČS) nebudeme v hodinách vyplňovat všechna cvičení v PS, některá cvičení vynecháme.

 

Dú 10. 9. 2018 Čj - učebnice str. 3, vypiš do domácích sešitů z Čj (DS) 8 jmen z článku "Seznamme se" a seřaď je dle abecedy.

Omlouvám se za odmlčení a nezapisování učiva na stránky, což není způsobeno tím, že bych nezapisoval, ale trochu bojuji s technickými problémy. Věřte, že toto je už asi více než několikátý pokus. Na stránkách zatím nejde použít CtrlC - CtrlV a tak se musí vše napsat najednou a uložit a nejde si to nejdříve ve wordu připravit a vkládání už mi právě mnohokrát selhalo. Tak snad se to tentokráte již povede.

Učivo na tento týden 10. - 14. 9.

Čj - učebnice str. 3, 4, 5.

prac. sešit (PS) č. 1 str. 1 a 2 (PS dostali až tento týden, takže pro ty co jsou na dovolené je nutno čerpat úkoly pro procvičování z učebnice.) 

Jinak opakujeme učivo ze 2. třídy. Umíme tedy vyjmenovat abecedu, podle abecedy seřadíme např. jména dětí, víme že slova se dělí na slabiky, slabiky na hlásky, hláska je vyslovené písmeno, umíme vyjmenovat samohlásky, souhlásky tvrdé, měkké, obojetné. Víme že se je učíme, abychom rozpoznali kdy je tvrdé a kdy měkké i, poznáme větu jednoduchou a rozlišíme ji od souvětí (věta jedn. má jedno sloveso, souvětí dvě a více) známe 4 druhy vět oznamovací, rozkazovací, tázací, přací a umíme je odlišit v textu znaménky, melodií a rozpoznat.

M - Opakujeme číselnou řadu od 0 do 100, dále násobilku a násobky 2, 3, 4, 5, 6 a nově se učíme násobky a spoje násobilky 7. Prosím o aktivní procvičování, jelikož se ukazuje, že jsme toho přes prázdniny hodně zapomněli... Je potřeba, aby procvičováním upevnili jednotlivé spoje násobilek (6 x 4 = 24). Nelze, aby si výsledek spoje odpočítávali pomocí "berličky" násobků, nejenom je to zdržuje, ale navíc také více chybují a to nemluvím o problémech při dělení. Dostatečně upevněné spoje získáme ustavičným procvičováním. Problemový spoj pak při nacvičování vkládáme co tři příklady a tím dojde k upevnění a zapamatování spoje.

Zatím pracujeme do učebnice ze 2. třídy, do str. 32.

S pozdravem A. Kůr

 

Pondělí 17.9.

Čj - UČ str. 5 a 6 (druhy vět ze str. 5 jsme si napsali do ŠS).

Dú: do DS (dom. sešitů) vymyslet a napsat jednu větu oznam, jednu táz, rozkaz. a přací.

M - v prac. učebnici ze 2. třídy jsme dodělali str. 32 (dělíme 7)

Čtení - čítanka str. 8

Psaní - rozdali jsme si písanky a napsali str. 1 a 2 (opakování malých a velkých písmen abecedy)

Rozdal jsem dětem papíry s důvěrnými informacemi, které máme od rodičů pro potřeby vedení školní matriky. Prosím o překontrolování údajů, případné přeškrtnutí, doplnění, potvrzení podpisem a zpětné odevzdání. Myslím, že by to mělo být pro vás méně zatěžující, než stále a znovu vyplňovat dotazníky. Předem děkuji.